ارسال به دیگران پرینت

فرودگاهی امام خمینی (ره) :

همه پروازهای تهران-استانبول متوقف شد

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) : مسافران پیش از سفر به فرودگاه امام خمینی (ره) با شماره ۵۱۰۰۱ به عنوان اطلاعات پرواز تماس بگیرند.

همه پروازهای تهران-استانبول متوقف شد

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) : مسافران پیش از سفر به فرودگاه امام خمینی (ره) با شماره ۵۱۰۰۱ به عنوان اطلاعات پرواز تماس بگیرند.

در پی بدی آب و هوای فرودگاه مقصد، پروازهای تهران-استانبول تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

برخی گزارش‌ها از توقف پروازهای تهران-استانبول به دلیل بدی آب و هوای فرودگاه مقصد در ترکیه حکایت دارد.

محمد جواد صالحی آرتیمانی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تأیید این گزارش‌ها گفت: پروازهای تهران-استانبول از همه شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی به دلیل بدی آب و هوای فرودگاه مقصد در کشور ترکیه متوقف شده است.

وی افزود: فعلاً زمان بازگشایی پروازهای استانبول مشخص نیست و تا اطلاع ثانوی، این پروازها متوقف خواهند بود.

صالحی ادامه داد: مسافران پیش از سفر به فرودگاه امام خمینی (ره) با شماره ۵۱۰۰۱ به عنوان اطلاعات پرواز تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیش ایر (هواپیمایی ملی ترکیه) نیز پروازهای خود را تا فردا متوقف کرده است.

 

مسلمان اویغور چین | ایالات متحده | المپیک

درخواست اویغورهای ترکیه برای تحریم المپیک زمستانی چین

ده‌ها نفر از گروه قومی مسلمان اویغور چین روز یک‌شنبه در استانبول تظاهرات کردند و خواستار تحریم بازی‌های المپیک زمستانی ماه آینده در پکن به دلیل رفتار چین با این اقلیت شدند.

درخواست اویغورهای ترکیه برای تحریم المپیک زمستانی چین
 

جامعه مسلمان اویغور چین ساکن ترکیه حمایت خود را از ایالات متحده در تحریم بازی‌های المپیک زمستانی اعلام کردند. آن‌ها از کشورهای دیگر نیز خواستند همین کار را انجام دهند.

کاخ سفید اعلام کرد این بازی‌ها را تحریم می کند اگرچه ورزشکاران آمریکایی می‌توانند برای شرکت در مسابقات به آن‌جا سفر کنند.

 

بسیاری از اویغورها در ترکیه زندگی می کنند و ترک‌ها با آن‌ها پیوندهای قومی، مذهبی و زبانی مشترک دارند. اعتقاد بر این است که حدود ۵۰ هزار اویغور در ترکیه زندگی می‌کنند. 

 

یک زن ۴۰ ساله اویغور در استانبول گفت که از اقدام ایالات متحده استقبال می‌کند. آمینه وییت که در منطقه زیتین برنو استانبول که در آن کالاهای اویغور را می‌فروشد صحبت می‌کرد، گفت: چین این روزها همان‌طور که همه می‌دانند، یک نسل‌کشی علیه ترک‌های اویغور انجام می‌دهد و میلیون‌ها نفر را در آن‌جا می‌کشد. او گفت: در چنین شرایطی برگزاری یک المپیک در چین مضحک است و از نظر من این مانند تحقیر تمام بشریت جهان است. این درست است که تمام دنیا این بازی‌ها را تحریم کنند، نه فقط آمریکا.

 

مقامات چینی با خشم به این اقدام واشنگتن واکنش نشان دادند. چین  اعلام کرد که ایالات متحده به اصول المپیک خیانت کرده است و باید «بهایی» را برای تحریم دیپلماتیک خود در بازی‌های زمستانی در پکن بپردازد، زیرا متحدان اصلی غربی در تصمیم‌گیری برای پیروی از رهبری آمریکا تردید داشتند.

 

دولت جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، آن چه را که واشنگتن نسل‌کشی علیه مسلمانان اقلیت در منطقه دورافتاده غربی چین در سین کیانگ می‌نامد، به عنوان دلیل تحریم خود اعلام کرد.

دیلی صباح مدعی شد که چین تمام موارد نقض حقوق بشر را انکار می‌کند، با وجود این شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد یک نسل کشی همه‌جانبه وجود دارد.

 

عبدالسلام تکلیماکان، یک اویغور که رییس گروه جنبش نسل جدید ترکستان شرقی است، گفت: من فکر می‌کنم این شروع واکنش است. شاید کشورهای دیگر پس از آن به تصمیم تحریمی که آمریکا آغاز کرده است بپیوندند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه