ارسال به دیگران پرینت

ورود سامانه بارشی

پیش‌بینی سازمان هواشناسی | سازمان هواشناسی هشدار داد

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور از امشب خبر داد که زمینه‌ساز بارش برف و باران در برخی مناطق کشور خواهد شد.

پیش‌بینی سازمان هواشناسی  | سازمان هواشناسی هشدار داد

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشورخبر داد که زمینه‌ساز بارش برف و باران در برخی مناطق کشور خواهد شد.

ضیائیان گفت:سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می شود و  در شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، به تدریج ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران، برف و وزش باد شدید و در نواحی کوهستانی کولاک برف انتظار می‌رود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی روز جمعه هم این شرایط در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و نواحی شمال شرق ادامه دارد و در بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

 

 در روز‌های شنبه و یکشنبه در اکثر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است.

سازمان هواشناسی امروز هشدار داده که در پنج روز آینده روند کاهشی دما و ماندگاری هوای سرد به ویژه در روز‌های جمعه و شنبه ادامه دارد و به کوهنوردان توصیه شده است در پایان هفته از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

 

پلیس: تمامی جاده‌های اصلی و فرعی استان کردستان مسدود است

رییس پلیس راه کردستان گفت: تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان به علت بارش برف و کولاک مسدود است و تردد امکان‌پذیر نیست. وی اضافه کرد: به دلیل عدم امکان تردد و احتمال گرفتاری در برف و کولاک هیچ راننده‌ای وارد جاده‌های استان نشود.

پلیس: تمامی جاده‌های اصلی و فرعی استان کردستان مسدود است
 

رییس پلیس راه کردستان گفت: تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان به علت بارش برف و کولاک مسدود است و تردد امکان‌پذیر نیست.

سرهنگ عیسی گوهری اظهار داشت: با توجه به بارش برف از دیشب و وجود برف قبلی در جاده‌ها سطح جاده‌ها لغزنده و با وجود کولاک فعلی دید بسیار محدود است.

 

وی اضافه کرد: به دلیل عدم امکان تردد و احتمال گرفتاری در برف و کولاک هیچ راننده‌ای وارد جاده‌های استان نشود.

 

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کردستان هم امروز اعلام کرد: با آغاز بارش برف و برودت هوا و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران به غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی و درمانی تمام ادارات استان روز پنج‌شنبه ۳۰ دیماه تعطیل است و تردد در تمام جاده‌های بین شهری هم ممنوع شده است.

 

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رسول ارسالی در

      این سامانه در ساعت ۲۳ با بارش برف وارد شهر مریوان شد و در داخل شهر حدود ۳۰ سانت به برف سنگین پایان روز دوشنبه اضافه شد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه