ارسال به دیگران پرینت

پیش‌بینی سازمان هواشناسی

پیش‌بینی سازمان هواشناسی | بارش برف و باران در اغلب مناطق کشور

امروز در اغلب مناطق کشور شاهد بارش برف و باران خواهیم بود و بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور تشدید می شود.

پیش‌بینی سازمان هواشناسی  |   بارش برف و باران در اغلب مناطق کشور

ضیائیان گفت:  دوشنبه بارش‌ها در نوار غربی کشور، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق، نوار شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز شدت بارش‌ها در شرق هرمزگان و جنوب کرمان، گیلان، غرب مازندران، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان است. در شمال غرب و غرب کشور وزش باد و کاهش ۷ تا ۱۲ درجه ای دما انتظار می‌رود و بارش به صورت برف است.

ضیائیان می‌گوید طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود.

 

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی امشب بارش در جنوب، جنوب شرق و شمال شرق کشور ادامه دارد و شدت بارش در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان، جزایر در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی است.

 

سازمان هواشناسی هشدار داد:

تشدید سرما در کشور

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید سرما در کشور هشدار داد و استفاده از ضدیخ در خودرو ها و سایر ماشین آلات و مدیریت حامل‌ های انرژی را توصیه کرد.

تشدید سرما در کشور
 

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: با نفوذ توده‌ هوای سرد از یکشنبه( ۲۶دی‌ ماه)روند کاهش دما و ماندگاری و تشدید هوای سرد پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت جوی تا پایان جمعه (اول بهمن) ادامه دارد.

این وضعیت جوی یکشنبه (۲۶ دی‌ ماه) در شمال غرب، دوشنبه (۲۷ دی‌ ماه) در شمال غرب و سواحل شمالی، سه شنبه (۲۸ دی‌ ماه) در شمال غرب وسواحل شمالی، دامنه جنوبی البرز و جنوب غرب و پنجشنبه ( ۳۰دی‌ ماه) در شمال غرب و غرب، دامنه جنوبی البرز، مرکز و سواحل شمالی و جمعه (اول بهمن)در در شمال غرب و غرب، دامنه جنوبی البرز، مرکز و سواحل شمالی و شمال شرق و شرق پیش‌بینی می‌شود.

 

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل  دور از انتظار نیست.

 

به توصیه سازمان هواشناسی، محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها و سایر ماشین آلات و مدیریت حامل‌های انرژی در دستور کار قرار گیرد.

 

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه