ارسال به دیگران پرینت

آذربایجان شرقی:

راهکارهای توسعه صادرات آذربایجان‌شرقی به ارمنستان بررسی شد

تبریز- راهکارهای توسعه صادرات آذربایجان‌شرقی به ارمنستان در ارتباط تصویری سفیر ایران در ایروان با استاندار آذربایجان شرقی بررسی شد.

راهکارهای توسعه صادرات آذربایجان‌شرقی به ارمنستان بررسی شد

استاندار آذربایجان شرقی روز سه شنبه در ارتباط تصویری با سفیر کشورمان در ایروان، با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم برای توسعه روابط با کشورهای منطقه و همسایه، گفت: سفرای ایران در کشورهای همسایه نقش مهمی در افزایش مراودات و ارتباطات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری ایفا می‌کنند.

وی با تأکید بر نقش برجسته استان آذربایجان شرقی در توسعه مناسبات با کشورهای همسایه شمال‌غرب کشور، اظهار داشت: این کشورها دروازه دسترسی ایران به بازار بزرگ اوراسیا هستند و با توجه به توانمندی واحدهای تولیدی استان، امکان صادرات به بازارهای منطقه از طریق این کشورها را داریم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه، بر اهتمام اتاق بازرگانی تبریز برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی و همکاری در پروژه‌های مشترک با بخش خصوصی کشورهای همسایه تأکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه، گفت: برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان تلاش می‌کنیم.

عباس بدخشان ظهوری، ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی تبریز و آذربایجان شرقی را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: این استان می‌تواند نقش اصلی را در توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه ایفا کند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه