ارسال به دیگران پرینت

فرش فیروزه ای | جشنواره فیلم فجر

فرش فیروزه ای جشنواره فیلم فجر را ایرانی می کند

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درباره حواشی ایجادشده درباره حذف فرش قرمز گفت: فرش قرمز جشنواره را به اندازه یک فشن‌شو لاکچری پایین می‌آورد. قصد ما عبور از این سطحی‌نگری‌ها و حاشیه‌هاست.

فرش فیروزه ای جشنواره فیلم فجر را ایرانی می کند

یزدان عشیری مدیر روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر، صبح روز دوشنبه ۲۰ دی در برنامه «سلام تهران» حضور یافت و توضیحاتی درباره شیوه برگزاری این جشنواره اعلام کرد. این خبر حاشیه هایی را در فضای رسانه ای ایجاد کرد. در همین رابطه یزدان عشیری توضیحاتی از شکل برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر را مطرح کرد.

عشیری درباره اهمیت چهلمین سال برگزاری جشنواره فیلم فجر، گفت: امسال جشنواره فیلم فجر وارد پنجمین دهه برگزاری خود می شود و پس از گذشت این ۴ دهه باید بازنگری هایی در این جشنواره صورت گیرد تا غنی تر، باشکوه تر، بالنده تر و البته بالغ تر برگزار شود.

او درباره وضعیت حال حاضر سینمای ایران، بیان کرد: وضعیت سینما در چند دهه گذشته نشان می دهد که از نظر محتوایی، مضمونی و تنوع ژانر دچار ضعف شده ایم و همین ضعف در نقاطی باعث انسداد شده است. جمعیت ایران امروز حدود ۸۵ میلیون نفر است و وقتی این آمار را در کنار مخاطبان سینمایی ایران قرار می دهیم، شاهد کم شدن استقبال مردم از فیلم های سینمایی ایران هستیم.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، تصریح کرد: وضعیت سینمای ایران نشان دهنده ضرورت بازنگری در سینمای ایران است. جشنواره فیلم فجر مهم ترین رویداد فرهنگی اجتماعی کشورمان است و یک سرمایه اجتماعی در حوزه فرهنگ و سینماست و اگر بخواهیم تغییراتی در سینمای ایران ایجاد کنیم، باید این تغییرات از جشنواره فیلم فجر آغاز شود.

او  درباره دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: امسال مسعود نقاش زاده که چهره ای دانشگاهی، هنری و علمی است به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر انتخاب شده و او در نظر دارد علاوه بر مسابقه و برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، بخش های فرهنگی متنوعی در حوزه مباحث نظری، تحلیلی، علمی و پژوهشی همچون: گنجینه های سینمای ایران، ۱۰ شب با متفکران، قاب های ماندگار، نقش های ماندگار، کارگاه های علمی، وبینارهای دانشگاهی و... را نیز مورد توجه و برنامه ریزی قرار دهد.

عشیری درباره برگزاری بخش فرش قرمز جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: در دوره های گذشته جشنواره فیلم فجر، بخشی با عنوان «فرش قرمز» در جشنواره برگزار می شد که متأسفانه این بخش سرمنشأ حاشیه ها و الگودهی های غلط در جامعه بود. به نوعی کاریکاتوری تقلیدی از الگوی جشنواره های اروپایی بود که نیاز به بازنگری و کامل تر و هدفمندترشدن، داشت. این بخش در طول ادوار گذشته متن جشنواره یعنی نمایش فیلم و نفس برگزاری رویداد را به حاشیه برده و  جشنواره  را به اندازه یک فشن شو لاکچری پایین می آورد. قصد ما عبور از این سطحی نگری ها و حاشیه هاست.  

این مدیر سینمایی، درباره ویژگی های هویت بصری چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: امسال از ایده های علی وزیریان هنرمند برجسته کشورمان استفاده می کنیم و سعی شده هویت بصری، رنگ بندی و معماری جشنواره فیلم فجر به فرهنگ و هنر ایران نزدیک تر شود.

او درباره حواشی ایجاد شده در برنامه «سلام تهران»، تصریح کرد: من نکاتی درباره هویت بصری جشنواره فیلم فجر مطرح کردم؛ اما  صحبت هایم به حاشیه رفت.موضوع مهم ارتقای استانداردهای فرهنگی جشنواره فیلم فجر است، نه فرش قرمز، فیروزه ای یا هر چیز دیگری.

 
 

 

منبع : برخط نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه