ارسال به دیگران پرینت

سازمان هواشناسی اعلام کرد

هشدار کولاک، سرما و برف برای ۸ استان

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ : کردستان، کرمانشاه، زنجان و نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز و تهران.

 هشدار کولاک، سرما و برف برای ۸ استان

سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا، نسبت به بارش برف، کاهش دما، کولاک برف و آسیب به ماشین‌آلات کشاورزی در ۸ استان هشدار داد.

اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۰

زمان پایان: بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۱

نوع مخاطره: بارش برف، وزش باد، کاهش دما و کولاک برف.

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و شمال کرمانشاه.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ : کردستان، کرمانشاه، زنجان و نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز و تهران.

اثر مخاطره: پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی، کاهش دما، احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی، اختلال در عملیات عمرانی و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: کاهش سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در سفر، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم فعالیت‌های عمرانی مانند بتن ریزی و جوشکاری، مدیریت در مصرف انرژی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی و آمادگی دستگاه‌های امدادی برای عملیات برف روبی.

توصیف سامانه: وزش باد

نوع مخاطره: مواج شدن دریا

ارتفاع موج در سواحل تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر

منطقه اثر: دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت‌های دریایی، آسیب به تور و قفس‌های صیادی.

توصیه: احتیاط و محدودیت در ترددهای دریایی و در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل.

 

هواشناسی | برف و باران | وزش باد | کاهش دما | آلودگی هوا

بارش پراکنده در تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طی پنج روز آینده آسمان تهران،آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بارش پراکنده در تهران
 

 بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی پنج روز آینده وضعیت جوی استان تهران،آسمانی صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

از امروز(۱۹ دی‌ماه) تا بعد از ظهر سه شنبه(۲۱دی‌ماه)  در مناطق پرتردد شهری غبارآلود پیش‌بینی‌می شود.

 

از دوشنبه (۲۰دی ماه) تا صبح سه‌شنبه (۲۱دی‌ماه) با بروز ناپایداری جوی افزایش ابرناکی و در برخی مناطق به‌ویژه بخش‌های غربی و شمال غربی گاهی بارش پراکنده مورد انتظار است.

 

از بعداز ظهر سه‌شنبه(۲۱دی‌ماه) و طی روز چهارشنبه(۲۲دی‌ماه) در سطح استان گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در بخش‌های جنوبی و غربی در بعضی ساعات با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

 

از اواخر وقت چهارشنبه (۲۲دی‌ماه) تا روز پنجشنبه (۲۳دی‌ماه) با افزایش پایداری جو در مناطق پرتردد شهری غبار محلی مورد انتظار است و از بعد از ظهر پنجشنبه (۲۳دی‌ماه) با فعالیت سامانه بارشی افزایش ابرناکی گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با بیشینه دمای ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.

آسمان تهران فردا (۲۰ دی ماه) نیمه ابری بتدریج ابری و  غبارآلود با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و سه شنبه ( ۲۱ دی ماه) نیمه ابری به‌تدریج کاهش ابر و غبارآلود و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • پراید ارسالی در

      این عکس برف مال زمان آن مرحوم بود

    • ناشناس ارسالی در

      هواشناسی پیش بینیش درست نیست همش احتمال میدن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه