ارسال به دیگران پرینت

کارشناس سازمان هواشناسی:

سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از عصر امروز(چهارشنبه) سامانه بارشی وارد کشور می‌شود که در شمال غرب و سواحل شمالی کشور بارش‌های نسبتا خوبی را خواهیم داشت.

سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از عصر امروز(چهارشنبه) سامانه بارشی وارد کشور می‌شود که در شمال غرب و سواحل شمالی کشور بارش‌های نسبتا خوبی را خواهیم داشت.

«فریبا گودرزی» افزود: برای امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان‌داشت: از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی مناطق آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و کرمانشاه، بارندگی ها آغاز می شود.این سامانه خیلی پربارش نیست و همه استانهای کشور را در برنمی گیرد.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه نیز در کردستان، کرمانشاه، زنجان و برخی نقاط آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، همدان، قزوین شاهد گسترش بارندگی هستیم. بارندگی ها در همدان بسیار محدود خواهد بود.

گودرزی گفت: این سامانه بارشی روز جمعه به شمال شرق کشور می‌رسد و سپس از کشور خارج می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی ،بارندگی در روز پنج شنبه در ارتفاعات تهران و البرز نیز پیش بینی می شود و اگر چه سامانه خیلی پُربارشی نیست اما در ارتفاعات تهران و البرز توقع آغاز بارش‌ها را داریم.

 

مدیرکل محیط زیست البرز:

هوای البرز ناسالم است

البرز - مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: کیفیت هوای استان در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار گرفته است.

فردین حکیمی اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ایستگاه کرج هم‌اکنون بر روی عدد ۱۶۴ قرار گرفته و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی بیان کرد: بر همین اساس شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های ساوجبلاغ، فردیس، اشتهارد و نظرآباد به ترتیب ۱۵۳، ۱۷۰، ۸۱ و ۹۹ است که بر این مبنا کیفیت هوای اشتهارد و نظرآباد در وضعیت قابل قبول و فردیسو ساوجبلاغ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز تصریح کرد: با استقرار جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی و به تناسب آن ایجاد پدیده وارونگی دما شاخص کیفیت هوای استان کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی طی روزهای آینده با افزایش آلاینده‌ها مواجه هستیم، متذکر شد: ساکنان شهرهای استان البرز به ویژه گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان به غیر از موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه