ارسال به دیگران پرینت

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف خبر داد

۱۶ بورس دکتری به یاد ۱۶ قربانی هواپیمای اوکراینی امسال اعطا می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: به یاد ۱۶ دانش آموخته دانشگاه شریف که در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی قربانی شدند،‌۱۶ بورس دکترا به دانشجویان دکترا تقدیم می‌شود.

۱۶ بورس دکتری به یاد ۱۶ قربانی هواپیمای اوکراینی امسال اعطا می شود

دکتر محمد فخار زاده در مراسم یادبود شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی که عصر امروز با حضور روسای دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران،‌ تربیت مدرس،‌ صنعتی امیرکبیر،‌ علم و صنعت و خواجه نصیرالدین طوسی در دانشگاه شریف برگزار شد،‌اظهار کرد: بعد از دو سال هنوز داغ ما از غم از دست دادن این عزیزان التیام پیدا نکرده است و سوال‌های بی پاسخ زیادی داریم که مداما در ذهنم ما مرور می‌شود. 

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف به یاد عزیزانی که در این حادثه از دست داد و به یاد ۱۶ دانش آموخته خود، امسال تصمیم گرفته است ۱۶ بورس دکترا به دانشجویان دکترا تقدیم کند.

دکتر فخارزاده در خصوص جزئیات این بورسیه افزود: این بورس با حمایت انجمن حامیان دانشگاه صنعتی شریف شامل ۱۶ جایزه ۲۴۰ میلیون ریالی است که به مدت یک سال به ۱۶ دانشجو دکترا تقدیم می‌شود و اطلاع‌رسانی‌های لازم برای ثبت‌نام برای دریافت این جایزه به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد و همه تلاش ما این است که در آغاز فروردین ۱۴۰۱، به مدت ۱۲ ماه این بورس را به یاد و خاطره عزیزانی که از دست دادیم،‌ به دانشجویان دکترا تقدیم کنیم. 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: این بورسیه به دانشجویانی تقدیم می‌شود که از پروپزال دکتری خودشان دفاع کرده باشند و شرایط آموزشی و تحصیلی مناسبی داشته باشند. البته توصیه استاد راهنما نیز برای دریافت این بورس لازم است. 

وی تاکید کرد: این بورس به دانشجویانی تعلق می گیرد که از هیچ ارگان یا نهاد دیگری حمایت مالی نداشته باشند و تلاش میکنیم در نیمه اسفند ماه لیست نهایی این بورس را اعلام کنیم و از اول فروردین سال آینده تقدیم دانشجویان کنیم. 

همچنین در این مراسم مجازی دکتر عادل فردوسی‌پور استاد دانشگاه صنعتی شریف طی یک پیام ویدئویی از دست دادن این نخبگان را تسلیت گفت و اظهار کرد: در حادثه‌ تلخی که گذشت ما ۱۷۶ نفر را از دست دادیم. به خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف و به خصوص به خانواده بازماندگان که جگرگوشه‌های خود را از دست داده‌اند،‌تسلیت میگویم. 

وی افزود : این ضایعه،‌ بسیار بزرگ،‌فراموش نشدنی و غیر قابل جبران بود. ماه ده‌ها کودک،‌نوجوان و نخبه را در این پرواز از دست دادیم. بدون اینکه بتوانند به آرزوهایشان برسند. ان‌شاءالله بتوانیم قدر سرمایه هایمان را بیشتر بدانیم. 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه