ارسال به دیگران پرینت

دانشگاه صنعتی شریف | روز دانشجو | بسیج دانشجویی

بسیج: مخالفت تیم رسانه‌ای دولت با پوشش خبری

بسیج دانشجویی شریف در بیانیه‌ای اعلام کرد:«تلاش داشتیم تا در حد توان، با پوشش متن، عکس و بریده کلیپ‌هایی از برنامه همراه باشد که متاسفانه با اقدام لحظه‌ی آخری تیم نهاد ریاست‌جمهوری و مخالفت با فعالیت افراد رسانه‌ای حاضر در جمع، محقق نشد.»

بسیج: مخالفت تیم رسانه‌ای دولت با پوشش خبری

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه‌ای نوشت: امروز رئیس‌جمهور در دانشگاه صنعتی شریف، به مناسبت روز دانشجو مهمان برنامه‌ای تحت عنوان #صریح شفاف دانشجویی بودند. برنامه‌ای که پیش از آن تلاش داشتیم تا در حد توان، با پوشش متن، عکس و بریده کلیپ‌هایی از برنامه همراه باشد که متاسفانه با اقدام لحظه‌ی آخری تیم نهاد ریاست‌جمهوری و مخالفت با فعالیت افراد رسانه‌ای حاضر در جمع، محقق نشد و بار دیگر انجام اقداماتی که با ذات صریح، شفاف و دانشجویی بودن برنامه در تناقض بود، تحیر و تعجب بسیاری از جمله‌ مجموعه بسیج دانشجویی شریف را برانگیخت.

علی‌رغم اینکه انتظار می‌رفت، امسال بهتر از سال‌های گذشته این محدودیت رسانه‌ای در چنین مراسمی کمتر گردد، اما متاسفانه با آن مخالفت شده و عملاً امکان پوشش همزمان برنامه در قالب‌های متنی و عکس‌نوشته و تصویری و همچنین انتشار فیلم‌‌های گزیده‌ای از جلسه با فاصله کمی وجود نداشت که از این بابت از مخاطبین کانال، عذرخواهی می‌نماییم.

همچنین به تیم‌ رسانه‌ای، حفاظت، تشریفات و... نهاد ریاست جمهوری یادآور می‌شود که این چنین اقدامات امنیتی و لحظه‌آخری، بیش از پیش باعث شکاف میان دانشگاه و دولت -که امروز مورد تاکید چندباره‌ی ریاست محترم جمهور قرار گرفت- می‌شود و با روح دانشجویی و شفاف بودن برنامه در تناقض است و انتظار می‌رود در مسیر تحول ساختار کشور در دوران ریاست‌جمهوری جدید، این سنت اشتباه قدیمی اصلاح و به سمت بهبود آن حرکت گردد.

ترکیب جمعیتی سالن برگزاری مراسم نیز طبق طراحی‌های انجام شده، اجتماعی از نمایندگان شورای صنفی و انجمن‌های علمی دانشگاه، تشکل‌های دانشجویی شریف، نخبگان علمی و ورزشی دانشگاه، نمایندگان کانون‌های فرهنگی و هنری بعلاوه تعداد قابل توجهی از دانشجویانی که در سامانه cw ثبت نام و اسم آنها در قرعه‌کشی انتخاب شده بود، چیده شد و تعداد محدودی از دانشجویان نیز به عنوان نماینده‌‌ی اتحادیه‌های دانشجویی با هماهنگی نهاد کل نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم حضور داشتند.

از طرفی، هماهنگی و تخصیص تریبون‌های سخنرانی گروه‌ها و نمایندگان تشکل‌ها نیز که برخی انتقادات در داخل و خارج از دانشگاه را به همراه داشت، طبق طراحی نهاد ریاست‌جمهوری صورت گرفته و بسیج دانشجویی شریف نقش چندانی در این بخش از مراسم نداشت.

منبع : اصلاحات پرس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه