ارسال به دیگران پرینت

بی عدالتی | بودجه | ناهماهنگی در پرداخت حقوق‌ها

نماینده مجلس:برای کاهش تورم کارمندان با افزایش حقوق ۱۰ درصدی بسازند

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش حقوق ۱۰ درصد است و مردم بهتر است با این شرایط بسازند تا تورم مقداری کاهش پیدا کند.

نماینده مجلس:برای کاهش تورم کارمندان با افزایش حقوق ۱۰ درصدی بسازند

غلامحسین رضوانی نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در صحن علنی امروز مجلس گفت: با ناهماهنگی در پرداخت حقوق‌ها مواجه هستیم و ادارات مختلف جزیره‌ای عمل می‌کنند و این مسئله باعث بی عدالتی شده است. 

نماینده مجلس:کارمندان با افزایش حقوق ۱۰ درصدی ۲ سال بسازند تا تورم کاهش یابد

به گفته این نماینده مجلس، یکی از عوامل ایجاد تورم، کسری اعتبارات دولت است و در مقابل بار ناترازی بودجه روی دوش مردم می‌افتد. افزایش حقوق‌ها باعث ایجاد تورم می‌شود، ولی حقوق‌ها هم باید افزایش پیدا کند. علی رغم اینکه تاکید بر انسجام در پرداخت حقوق‌ها داریم، ولی به پرداخت حقوق‌ها جزیره‌ای نگاه می‌کنیم. در بودجه سال آینده دولت گفته ۱۰ درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده، ولی این افزایش پاسخ گوی تورم نیست، ولی باید برای منافع کشور یکی الی دو سال مشکلات را تحمل کنیم تا مشکل تورم حل شود.  

البته اینکه مردم به افزایش ۱۰ درصدی اکتفا کنند و بخشی دیگر افزایش حقوق داشته باشند اصلا درست نیست و نباید این بی عدالتی وجود داشته باشد این مسئله را رضوانی تائید کرد. 

 

حذف ارز کالاهای اساسی

توزیع بن کارت برای دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر+جزئیات

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت به دنبال کنترل تورم است و در صورتی که تورم کنترل نشود هر گونه افزایش حقوق ها نیز نتایجی برای معیشت مردم نخواهد داشت.

توزیع بن کارت برای دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر+جزئیات
 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت به دنبال کنترل تورم است و در صورتی که تورم کنترل نشود هر گونه افزایش حقوق ها نیز نتایجی برای معیشت مردم نخواهد داشت.

مدیر عامل صنایع شیر ایران گفت: احتمال دارد دولت برای حمایت از دهک‌های پایین و اقشار آسیب‌پذیر جامعه بن کارتی توزیع کند تا این افراد بتوانند فرآورده‌های لبنی را بعد از حذف ارز کالاهای اساسی خریداری کنند اما هنوز صحبت و قراردادی منعقد نشده است.

 

لبنیات

 

عبدالله قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران در حاشیه گردهمایی سراسری شورای اسلامی کار این مجموعه گفت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت شیرخام نیز افزایش می یابد که این ماده اولیه ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه های تولید فرآوره های لبنی را تشکیل می دهد. با افزایش قیمت شیر خام پیش بینی می شود که قیمت محصولات لبنی نیز افزایش یابد.

 

وی افزود: دولت برای آسیب نزدن به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تمهیداتی را در نظر گرفته است تا اقشار پذیر، امکان تداوم مصرف محصولات لبنی را داشته باشند و تولیدکنندگان نیز از طریق دریافت مشوق های صادراتی بتوانند مازاد مصرف را به بازار های خارجی صادر کنند.

 

مدیرعامل صنایع شیر ایران ادامه داد: گرانی لبنیات به طور قطع روی سرانه مصرف این محصولات اثر می گذارد که دولت برای رفع این مشکل طرح هایی مانند توزیع شیر در مدارس و کارت توزیع لبنیات، نیاز اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه را تامین کند.

وی تصریح کرد: کاهش مصرف لبنیات می تواند در آینده بیماری هایی برای مردم ایجاد کند به همین منظور دولت شرایطی ایجاد می‌کند که مصرف لبنیات کاهش زیادی نداشته باشد و سلامت مردم در معرض خطر نگیرد.

 

قدوسی اظهار کرد: احتمال دارد برای دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر بن کارت توزیع می شود تا این افراد بتوانند فرآورده های لبنی را خریداری کنند اما هنوز قراردادی با صنایع شیر منعقد نشده و صحبتی در این زمینه انجام نشده است.

وی درباره اخرین وضعیت شیر مدارس نیز گفت: بودجه شیر مدارس هنوز اختصاص داده نشده است که امیداریم وزارت آموزش و پرورش این اعتبار را از دولت دریافت کند؛ ما آمادگی تامین محصولات مورد نظر داریم.

 

احتمال سخت و زیان آور شناخته شدن فعالیت کارگران خطوط تولید فرآوردهای لبنی

علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: برای رفع دغدغعه مسکن کارگران تلاش می‌شود که از ظرفیت های نهضت جهش در تولید مسکن برای خانه دار شدن آنها استفاده کنیم.

 

وی در ارتباط با وضعیت حقوق و دستمزد کارگری در سال آینده نیز گفت:جلسات حقوق و دستمزد سال آینده در شورای کار برگزار شده و نظرات نماینگان کارگری نیز گرفته شده است امیداریم جمع بندی انجام شده به شکلی باشد که تا دغدغه های کارگران رفع شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت به دنبال کنترل تورم است و در صورتی که تورم کنترل نشود هر گونه افزایش حقوق ها نیز نتایجی برای معیشت مردم نخواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: از شرکت های دیگر نیز درخواست می شد مانند صنایع شیر ایران در ارتباط خود با جامعه کارگری، هم افزایی ایجاد کنند تا کارگران خود را در سود و ضرر کارفرما شریک بدانند.

 

وی در پاسخ به درخواست نمایندگان کارگران درباره سخت و زیان آور شناخته شدن کارگران خط تولید فراورده های لبنی گفت: این موضوع بررسی و ظرف مدت یک ماه اطلاع رسانی می‌شود. بر این اساس مدت بازنشستگی آنها کاهش می یابد.

در پایان این مراسم از قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران توسط نمایندگان جامعه کارگری و معاون وزیر کار به دلیل ارتباط موثر با نیروی کار تقدیر شد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      زورتان به یه چندغاز حقوق ما رسیده خودرو سازا ۱۸ درصد گرونش کردن هر هفته عرضه داشته باشن الان یکماه گذشته دیدیم وعده کشکی بوده تا رسیدن به ما از تورم حرف میزنن تازه اول سال هم ۱۵ درصد گران کردن جمعا ۳۵ درصد هر چند ۳۵ درصد ۱۵۰ میلیون نزدیک ۷۰ میلیونه اما ده درصد ما ۶۰۰ هزار تومن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه