ارسال به دیگران پرینت

علی دهقان کیا گفت:

عیدی بازنشستگان چقدر است؟

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران گفت: در حال حاضر سبد هزینه خانوار ۱۲ میلیون تومان است اما فاصله حقوق بازنشستگان تا این عدد، یک سوم است و حقوق بازنشستگان، فقط ۱۰ روز ماه را تامین می‌کند.

عیدی بازنشستگان چقدر است؟

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران گفت: در حال حاضر سبد هزینه خانوار ۱۲ میلیون تومان است اما فاصله حقوق بازنشستگان تا این عدد، یک سوم است و حقوق بازنشستگان، فقط ۱۰ روز ماه را تامین می‌کند.

علی دهقان کیا گفت: در حال حاضر وضعیت درآمدی بازنشستگان تقریبا یک‌سوم سبد هزینه خانوار است و در یک شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.

دهقان‌کیا تصریح کرد: بازنشستگان با توجه به این‌که ۳۰، ۳۵ سال کار کرده‌اند، اما امروز در شرایط مناسبی زندگی نمی‌کنند و تمام ظرفیت‌هایشان پر است و به سختی زندگی‌شان تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت فعلی، آقای رییسی و آقای عبدالملکی به عنوان وزیر کار که رییس شورای عالی کار نیز است، این است که باز دوباره به ما این وعده را ندهند که در آینده قرار است با کم کردن تورم، سبد هزینه خانوار را بالا ببریم و سفره خانوار را پررنگ‌تر کنیم.

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران متذکر شد: تاکنون از این وعده‌ها زیاد داده شده، اما هیچ کدام از این وعده‌ها اتفاق نیفتاد که ما بدانیم که دولت می‌تواند تورم را پایین آورد.

دهقان‌کیا گفت: در ماده ۴۱ قانون کار دو بند وجود دارد. یک بند، تورم بانک مرکزی است و بند دوم می‌گوید اگر این تورم جواب‌گوی سفره خانوار نبود، باید از سبد هزینه خانوار استفاده کنیم.

وی درباره مبلغ عیدی بازنشستگان گفت:

هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند.

وی با اشاره به این‌که پیشنهادی برای افزایش عیدی بازنشستگان، افزود: در این خصوص پیگیری‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند.

 

نماینده مجلس:

اغلب صندوق های بازنشستگی در کشور ورشکسته هستند

به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفتم که اگر می خواهی اقتصاد مقاومتی واقعی را عملیاتی کنید، مدیریتی دولت را از شرکت شستا حذف کنید تا زیر مجموعه هایش به سوددهی برسند.

 اغلب صندوق های بازنشستگی در کشور ورشکسته هستند
 

به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفتم که اگر می خواهی اقتصاد مقاومتی واقعی را عملیاتی کنید، مدیریتی دولت را از شرکت شستا حذف کنید تا زیر مجموعه هایش به سوددهی برسند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق های بازنشستگی در کشور هم اینک نیز ورشکسته هستند و قرار است ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از بودجه سال ۱۴۰۱ کشور به این صندوق ها اختصاص یابد تا بتوانند به بازنشستگان حقوق پرداخت کنند.

 

محسن زنگنه افزود: اغلب صندوق های بازنشستگی در کشور ورشکسته هستند، علت اصلی آن هم این است که متاسفانه کرسی های شرکتهای شستا و زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی براساس شایستگی تقسیم نمی شود لذا صندوق نمی تواند سودآوری داشته باشد.

 

وی در خصوص رد دیون دولت از طریق واگذاری به سازمان تامین اجتماعی گفت: رییس سازمان خصوصی سازی در جلسه کمیسیون بودجه مجلس قول داد که این دیون به صورت سهام در عرضه اولیه بورس به فروش برسد.

 

این نماینده مجلس گفت: به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفتم که اگر می خواهی اقتصاد مقاومتی واقعی را عملیاتی کنید، مدیریتی دولت را از شرکت شستا حذف کنید تا زیر مجموعه هایش به سوددهی برسند.

 

به گزارش ایرنا، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری پیشنهادات دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی برای حل مشکلات سازمان تامین اجتماعی قول مساعدت داد.

 

 
منبع: عصر ایران
منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی شیخها ارسالی در

      با سلام من باز نشسته 1400هستم بااین حقوقی که به میدهن خرج یک بچه محصل هم نمیشه تواین گرانی هرروزم که قیمتها میره بالا کسی نیست جلوی این همه گرونی رابگیره واقعا زیر فقریم

    • مدبر ارسالی در

      جناب رییسی،لطفن درراستای عدالت محوری دستورفرماییدبرای حقوق های بالای سی میلیون تومان عیدی تعلق نگیردوتاسی میلیون تومان عیدی بشکل پلکانی وروبه بالاکاهشی پرداخت گردد

    • ناشناس ارسالی در

      وقتی میگویید عیدی کارگر یعنی یک کارمند تامین اجتماعی که مثل بقیه ارگان ها کارمند هستند یا رتبه شغلی بالا در تامین اجتماعی هستند هم باید عیدی کارگری بگیرند کجای این قانون درست واسلامی است مگر نباید کارمندان در یک قانون عیدی قرار بگیرند پس چه فرقی بین کارگر شهرداری یا کارگر اداره راه یا کارگر قمت های دیگه که در گرما وسرما هستند با یک کارمند پشت میز نشسته تامین اجتماعی با خدمات درمانی است میشه یک روشن فکر بگه بر چه اصولی عیدی پرداخت میشه به کار وندع شغل یا نوع کاغذ که کاغذ ت تامین اجتماعی یا خدمات پس مردم برای عیدی بیشتر برید در سازمان های تامین اجتماعی استخدام بشید چون فرقی بین کارگرش که کار سخت انجام میده با کارمند پرونده نویس راحتش فر قی نداره ایول به طرح ومدیریت دولت ومجلس ونمایندگان لابد این اقایان هم در گروه تامین اجتماعی هستند که تا بحال به این موضوع اشاره نکردند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه