ارسال به دیگران پرینت

تیرک دروازه دلیل حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا؟

بحث حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا باعث افشا شدن ایرادات AFC از فوتبال ایران شده است.

تیرک دروازه دلیل حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا؟

فوتبال ایران در بعضی از باشگاه‌ها راه زیادی تا حرفه‌ای شدن و رسیدن به استانداردهای سطح بالا و مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارد.

هشدار اخیر AFC به سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل گهر و تعیین مهلت برای انجام دفاع با ارسال مستندات و مدارک باعث شده است تا بخشی از ایرادات کنفدراسیون آسیا از امکانات و شرایط فوتبال کشورمان افشا شود.

مشکل بزرگ استقلال و پرسپولیس که در نامه‌های اخیر AFC به آن اشاره شده است شامل مالکیت مشترک، بدهی‌های کلان مالیاتی، پرونده‌های بدهی و دولتی بودن این باشگاه‌ها است.

در کنار این ایرادات می‌توان به صدها مشکل ریز و درشت دیگری از فوتبال ایران و امکانات و زیر ساختها اشاره کرد که به نظر می‌رسد با استانداردهای کسب مجوز حرفه‌ای فاصله دارد. گفته می شود در نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال ارسال شده ۴۷۱ صفحه ایراد به باشگاه پرسپولیس و ۴۲۰ صفحه ایراد از باشگاه استقلال گرفته شده است.

داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در روزهای گذشته گفته بود که ایرادات دامنه گسترده‌ای دارد و حتی شامل حمام و سونا ورزشگاه‌ها، قیمت پایین بلیت‌ها و ... هم می‌شود.

امروز هم حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان هم به یکی دیگر از ایرادات AFC اشاره کرد و گفت: در استادیوم آزادی یکی از مواردی که اشکال گرفته بودند، این بود که تیر دروازه‌های رزرو ورزشگاه کجا هستند؛ در حالی که ما اصلاً تیر دروازه رزرو نداشتیم!

 

طرح سازمان خصوصی‌سازی برای درآمدزایی سرخابی‌ها

رئیس سازمان خصوصی سازی از پیشنهاد طرحی برای درآمدزایی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بعد از بورسی شدن خبر داد و گفت: باشگاه استقلال صورت‌های مالی خود را به سازمان ارائه کرده است.

طرح سازمان خصوصی‌سازی برای درآمدزایی سرخابی‌ها
 

رئیس سازمان خصوصی سازی از پیشنهاد طرحی برای درآمدزایی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بعد از بورسی شدن خبر داد و گفت: باشگاه استقلال صورت‌های مالی خود را به سازمان ارائه کرده است.

حسین قربانزاده با اشاره به اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند صورت های مالی خود را به سازمان خصوصی سازی ارائه کنند، اظهار کرد: البته باشگاه استقلال صورت مالی خود را ارائه داده و باشگاه پرسپولیس نیز تا موعد تیین شده ارائه خواهد داد. اگر صورت های مالی شفاف نباشد، اعلام میکنیم تا اصلاح شود اما تمام تلاش بر این است که دو باشگاه تا پایان بهمن ماه، وارد بورس شوند. درحال حاضر به صورت روزانه جلسه داریم تا این اتفاق حتما رخ دهد.

 

وی به این سوال که آیا دو باشگاه درمورد حق پخش بازی ها با صدا و سیما به نتیجه رسیده اند یا خیر، گفت: هنوز در این مورد به نتیجه نرسیده اند اما در این راستا جلساتی را آغاز کرده اند و درحال تفاهم هستند.

 

رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه از ارائه پیشنهادی از سوی این سازمان برای درآمدزایی دو باشگاه خبر داد و عنوان کرد: منابع حاصل از واگذاری هر شرکت دولتی، به خزانه واریز شده تا صرف مصارف بودجه شود، اما سازمان خصوصی سازی طرحی را پیشنهاد کرده است مبنی بر اینکه منابع حاصل از واگذاری، از طریق افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق به دو باشگاه تعلق بگیرد. درواقع ۱۰ تا ۲۰ درصدی که خریداری می شود بیاد به باشگاه تزریق شود تا درآمدزایی صورت گرفته و دو باشگاه وضعیت مطلوب تری پیدا کنند.

 

بر اساس این گزارش، اگر شرکت اندوخته یا سود انباشته‌ای نداشته باشد که بخواهد از آن محل افزایش سرمایه دهد، می‌تواند از محل آورده نقدی سهامداران و با قیمتی بالاتر از قیمت اسمی سهم اقدام به افزایش سرمایه کند؛ در این حالت به سهامداران فعلی فرصت شرکت در این افزایش سرمایه از محل اعطای حق تقدم داده می‌شود که به آن افزایش سرمایه با استفاده از صرف سهام با حفظ حق تقدم گفته می‌شود.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه