ارسال به دیگران پرینت

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران :

چه خبری بدتر از حذف استقلال و پرسپولیس | کسانی که این اتفاق را رقم زدند باید محاکمه شوند

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: چه خبری می‌تواند برای سرخابی‌ها بدتر از کنار گذاشته شدن از آسیا باشد؟ لیگ قهرمانان باید افتخار کند که این دو تیم در مسابقات شرکت می‌کنند.

چه خبری بدتر از حذف استقلال و پرسپولیس | کسانی که این اتفاق را رقم زدند باید محاکمه شوند

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: چه خبری می‌تواند برای سرخابی‌ها بدتر از کنار گذاشته شدن از آسیا باشد؟ لیگ قهرمانان باید افتخار کند که این دو تیم در مسابقات شرکت می‌کنند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: چه خبری می‌تواند برای سرخابی‌ها بدتر از کنار گذاشته شدن از آسیا باشد؟ لیگ قهرمانان باید افتخار کند که این دو تیم در مسابقات شرکت می‌کنند.

«فرهاد مجیدی» امروز سه‌شنبه در نشست خبری پیش از مصاف با فولاد خوزستان در چارچوب دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشورمان اظهار داشت: با تیم بسیار خوبی بازی داریم.فولاد در بخش دفاعی بسیار با نظم است. از زمانی که «جواد نکونام» به این تیم آمده این کار را خیلی بهتر انجام می‌دهند و از تک فرصت‌های خود به خوبی استفاده می‌کنند. فکر می‌کنم برای پیروزی در بازی فردا باید خیلی باهوش باشیم و بازی را به خوبی مدیریت کنیم. 

وی ادامه داد: اول فصل که با بازیکنان صحبت کردم، دنبال این موضوع بودم که استقلال شخصیت اصلی خود را بدست بیاورد. فکر می‌کنم با این نباختن‌ها می‌توانیم شخصیت را به تیم استقلال برگردانیم. امیدوارم این روند را در ادامه نیز حفظ کنیم. 

 

غفوری به بازی با فولاد نمی‌رسد

مجیدی در خصوص مصدومیت وریا غفوری و یامگا عنوان کرد: متاسفانه غفوری به بازی فردا نمی رسد اما فکر می‌کنم از بازی آینده بتوانیم از او استفاده کنیم. یامگا نیز سرماخوردگی‌اش خیلی شدید نبوده و در تمرین امروز شرکت خواهد کرد. ارسلان مطهری هم مصدومیت جزیی دارد و باید امروز وضعیتش را بررسی کنیم. 

چه خبری بدتر از حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند باشد

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره شایعه حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: از شما می‌پرسم که چه خبری می تواند برای این دو تیم بدتر از این خبر باشد؟ لیگ قهرمانان باید افتخار کند که این دو تیم در این مسابقات شرکت می‌کنند. جالب است هیچ صحبتی در مورد مسببان این مساله نمی‌شود. سال گذشته یک مصاحبه کردم که مدیران استقلال این تیم را ۱۰ سال عقب انداختند.

وی افزود: برخی از رسانه از من انتقاد کردند که مجیدی به دنبال بهانه است. این موضوع حاصل مدیریت برخی از آقایان است. کسانی که این اتفاق را رقم زدند باید محاکمه شوند. البته نه تنها محاکمه نمی‌شوند بلکه مسوولیت بالاتری هم به آنها می‌دهند. این یک فاجعه برای فوتبال ماست که این دو تیم با این همه هوادار در لیگ قهرمانان شرکت نکنند. برای من این مساله قابل هضم نیست اما فقط امیدوارم یک معجزه رخ بدهد و ما دوباره بتوانیم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم.

مجیدی عنوان کرد: چه واکنشی می‌توانیم داشته باشیم؟ مدیرانی به باشگاه می‌آیند بر چه اساسی وارد این باشگاه ها می شوند؟ مصاحبه من در آرشیو موجود است، بروید ببینید من چه گفتم. از من ایراد گرفتند که مجیدی در حال بهانه گرفتن است و فرار به رو جلو می‌کند. این هم نتیجه کار آقایان است. 

به دنبال قهرمانی جام حذفی هستیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد قرعه تیمش در جام حذفی بیان کرد: همه تیم‌ها در این رقابت‌ها قابل احترام هستند و فکر می‌کنم تیمی که دنبال قهرمانی است، برایش فرقی ندارد با چه تیمی بازی کند. قبلا هم گفته‌ام که حساب ویژه‌ای روی این مسابقات باز کردیم. من ۲ سال در فینال جام حذفی بودم ولی نشد جام بگیریم اما این فصل خیلی انگیزه داریم که به این امر برسیم. 

 

بهترین مدافعان ایران را دارم

مجیدی در مورد عملکرد بسیار خوب خط دفاعی استقلال گفت: دفاع‌های تیم من بهترین مدافعان ایران هستند و امیدوارم سرمربی تیم ملی بازی های مدافعان استقلال را ببیند چرا که بازیکنان من لایق پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند. البته چیزی که در تیم من می‌بینید دفاع تیمی است که ما در طول هفته روی آن کار می‌کنیم. در استقلال بزرگ شدم، هواداران استقلال بازی هجومی می‌خواهند و من برای رسیدن به آن استقلالی که دوست داریم، کمی نیاز به زمان دارم. باید تلاش خود را بیشتر کنیم تا به این موضوع برسیم. 

 

تغییر ترکیب یک حُسن است

وی در پاسخ به این پرسش که چرا ترکیب در هر بازی تغییر می‌کند، عنوان کرد: اینکه یک تیم هر بازی بتواند با یک ترکیب بازی کند، حسن تیم است. ببینید بازیکنان من چقدر کیفیت دارند و چقدر بازیکن خوب دارم که در هر بازی بر اساس آرایش تیم مقابل تیمم را طراحی می‌کنم. من به همه کسانی که انتقاد می‌کنم احترام می گذارم اما این یک حسن است. این که سرمربی فولاد نمی‌داند من با چه ترکیبی بازی می، یک حسن بزرگ است. 

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: ما فقط در یک بازی با چهار دفاع بازی کردیم. بازی را یاد نمی‌آورم که سیستم بازی را تغییر دهیم. در هیچ بازی دیگری سیستم بازی ما تغییر نکرد. شاید بازیکنان را جابه جا کرده باشیم ولی روش بازی و مسائلی از این دست ما تغییر نکرده است. ما یک بازی ۱-۳-۲-۴ به میدان رفتیم و در بقیه بازی‌ها ۲-۵-۳ یا ۳-۴-۳ به میدان رفتیم. 

 

شرمنده بازیکنانم هستم

مجیدی در خصوص کیفیت زمین آرارات بیان کرد: واقعا شرمنده بازیکنانم هستم. من که مربی تیم هستم، در طول هفته به خاطر کیفیت بد این زمین احساس کمردرد می‌کنم. البته چاره‌ای هم نداریم. من شاهد بودم که مسئولان استقلال دنبال زمین بودند ولی زمین با کیفیتی پیدا نکردند. سه چهار تا زمین با کیفیت هم بود که جالب است بگویم که تیم‌های شهرستانی آن را گرفته‌اند. یعنی ما در تهران زمین چمن نداریم ولی تیم‌های شهرستانی چمن‌های خوب تهران را در اختیار دارند. یک هفته اجازه دادند در زمین‌ آن‌ها تمرین کنیم، هفته بعد که از آن‌ها درخواست کردیم، گفتند نه و اجازه تمرین را به ما ندادند.

وی در خصوص حفظ رکوردها تصریح کرد: یک درصد هم به این موضوع فکر نمی‌کنم. این مسائل جام نمی‌آورد. تا روزی که وریا غفوری جام را بالای سر نبرد، به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم. تمام تمرکز من روی کار تیمی است. هنوز بازی‌های زیادی مانده و اگر تیمی الان فکر کند که می‌تواند قهرمان شود، این برای آن‌ها سم است. من به بازیکنانم هرروز می‌گویم که ما یک چیزی را به دست آورده‌ایم که خیلی از تیم‌ها می‌توانند آن را به دست آورند. مهم این است که این چیزی که به دست آورده‌ایم را حفظ کنیم. تمرکز و فکر من روی حفظ این چیزی است که به دست آورده‌ایم.

ناراحتی در مظاهری نمی‌بینیم

سرمربی استقلال در خصوص ناراحتی رشید مظاهری بیان کرد: هیچ ناراحتی‌ای نمی‌بینیم. ما سه گلر خوب داریم که به هر سه آن‌ها تا آخر فصل نیاز دارم. به هافبک‌ها و مهاجمان تیم هم نیاز دارم. وظیفه بازیکنان خوب تمرین کردن است و بازیکنان به خوبی تمرین می‌کنند. من چیزهایی که بیرون می‌شنوم، واقعیت ندارد و در تیم من نیست. بازیکنان به خوبی تمرین می‌کنند و رشید هم به خوبی تمرین می‌کند و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد

 

 

 

استقلال و پرسپولیس بازهم در مرحله حذف از آسیا

حذف لوس‌های پایتخت از آسیا؛ چه مبارک خبری

چرا نمی‌خواهیم قبول کنیم که کاستی داریم؟ برخی فکر می‌کنند که اگر این دو تیم از آسیا حذف شوند، آسمان به زمین خواهد رسید و آبروی کشور خواهد رفت.

حذف لوس‌های پایتخت از آسیا؛ چه مبارک خبری
 

چرا نمی‌خواهیم قبول کنیم که کاستی داریم؟ برخی فکر می‌کنند که اگر این دو تیم از آسیا حذف شوند، آسمان به زمین خواهد رسید و آبروی کشور خواهد رفت.

مصطفی داننده- استقلال و پرسپولیس بازهم در مرحله حذف از آسیا قرار گرفته‌اند. این حذف می‌تواند یکی از مبارک‌ترین اتفاق‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران باشد. تیم‌هایی که به معنای واقعی کلمه آماتور هستند و به زمین و زمان بدهکار اما خود را حرفه‌ای جا می‌زنند و به گونه‌ای قیافه می‌گیرند که انگار نه انگار تعداد شکایت از آنها از تعداد شکایت از شرکت‌های خودروسازی بیشتر است.

 

البته دوباره مسئولان سیاسی و ورزشی کشور دست به دست هم دادند تا این دو سیب گندیده را به عنوان دو میوه تر و تازه به آسیا قالب کنند. الان کنفدارسیون فوتبال آسیا به ما گفته است که بروید خود را درست کنید اما ما همچنان اصرار داریم که نه؛ ما از سبک زندگی‌مان لذت می‌بریم و کار خود را می‌کنیم.

 

چرا نمی‌خواهیم قبول کنیم که کاستی داریم؟ برخی فکر می‌کنند که اگر این دو تیم از آسیا حذف شوند، آسمان به زمین خواهد رسید و آبروی کشور خواهد رفت. نه عزیزان؛ همین الان تیم‌هایی از عربستان، امارات، کویت و ... هم از آسیا حذف شدند. آنها برعکس ما فکر می‌کنند که این حذف به فوتبال آنها کمک می‌کند و می‌توانند به زودی لیگی با تیم‌های حرفه‌ای خواهند داشت.

 

شما وقتی با یک نهاد بین‌المللی روبرو هستید باید به صورت شفاف در عملکرد خود توضیح دهید. باید به قانونی که وضع کرده است، عمل کنید و گرنه آنها با ریش سفیدی و پارتی بازی، هیچ کاری را پیش نمی‌‎برند. ظاهرا کنفدراسیون آسیا سر و سامان دادن و انطباق با شرایط را به یک شرکت متخصص آلمانی سپرده و دیگر با من بمیرم تو بمیری و لپ کشیدن و قالیچه و تابلو فرش هدیه دادن قضیه رفع و رجوع نمی شود و راز سخت گیری به جای مماشات های گذشته همین است.

 

باید هزینه کردن از سرمایه کشور برای این دو تیم لوس پایتخت به پایان برسد و آنها به بخش خصوصی واگذار شوند تا زین پس عملکردی شفاف داشته باشند. چقدر از پول جیب مردم هزینه این دو باشگاه و بدهی‌های خارجی آنها شد. چه بازیکن‌های ضعیف خارجی که در حد لیگ سه کشور خود هم نبودند به این دو تیم آمدند، شکایت کردند و رفتند و با دلارهای دریافتی از استقلال و پرسپولیس، زندگی خود را شیرین کردند.

 

نه تنها باید از این سخت‌گیری آسیا استقبال کنیم بلکه خودمان هم دست به کار بشویم و مدیران سابق این دو تیم را به خط کنیم و آنها را بازخواست کنیم. کجای دنیا با مدیری که میلیون دلار بدهی  بار آورده است، کاری ندارند و تازه در جای دیگر به او پست هم می‌دهند. چرا هیچ کس به حیف و میل شدن پول بیت المال آنهم در این شرایط اقتصادی کشور حساس نیست؟

 

آنگونه که از شواهد پیداست نه تنها حساس نیستند بلکه دست به دست آنها می‌دهند تا همه چیز را عادی نشان بدهند و بگویند اوضاع این دو تیم دست کمی از رئال و بارسا ندارد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه