ارسال به دیگران پرینت

لاورنتیف:

قانون اساسی جدید در سوریه نباید به تغییر حکومت بینجامد

«الکساندر لاورنتیف» تأکید کرد که اگر مخالفان سوریه با تدوین قانون اساسی جدید در این کشور در پی تغییر حکومت هستند راه به جایی نمی‌برند.

 قانون اساسی جدید در سوریه نباید به تغییر حکومت بینجامد

به نقل از میدل ایست نیوز، «الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه تأکید کرد که ایجاد قانون اساسی جدید در سوریه نباید با هدف تغییر قدرت در سوریه باشد «به خصوص که حکومت سوریه از قانون اساسی فعلی رضایت دارد و دلیلی برای تغییر آن نمی‌بیند».

او در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت که اگر مخالفان ضرورتی برای ایجاد تغییر در قانون اساسی می‌بینند باید مسائل مورد نظرشان را به رأی عموم بگذارند، چه با برگزاری همه‌پرسی چه از هر راه دیگر.

او گفت که اگر گروهی در پی ایجاد قانون اساسی تازه‌ای برای تغییر اختیارات رئیس جمهوری و در نهایت تغییر حکومت در دمشق هستند، این مسیر به جایی نمی‌رسد.

لاورنتیف تأکید کرد که اگر مخالفان معتقدند که باید برخی تغییرات انجام شود آنها را در قالب پیشنهادهای ملموس مطرح کنند و درگیر پیش‌داوری‌هایی از این نوع که تا وقتی بشار اسد در قدرت است نمی‌توان چیزی را تغییر داد، نشوند.

او مسئولیت تأخیر و مشکلات در روند مذاکرات را متوجه مخالفان دانست و گفت که درست نیست همیشه حکومت سوریه را سرزنش کنیم و طرفین باید متوجه مسئولیت‌های خود باشند.

این در حالی است که به موجب قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت که به تأیید روسیه نیز رسیده حکومت سوریه و مخالفان در تاکنون چند دور مذاکره درباره تدوین قانون اساسی جدید در سوریه زیر نظر سازمان ملل داشته‌اند.

ششمین دور این مذاکرات در ماه اکتبر گذشته در ژنو برگزار شد که مانند دوره‌های پیشین نتیجه ای نداشت.

کمیته تدوین قانون اساسی سوریه ۴۵ عضو دارد که یک سوم آنها را حکومت سوریه و یک سوم دیگر را مخالفان و یک سوم را هم سازمان ملل از میان فعالان مدنی و نخبگان سوریه تعیین کرده‌اند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه