ارسال به دیگران پرینت

رکورد ابتلا به کرونا در جهان شکسته شد

شیوع کرونا با سویه اومیکرون در جهان اوج گرفت

جهان در یک دوره هفت روزه به رکورد تعداد مبتلایان به کووید رسیده و به طور میانگین روزانه بیش از ۹۳۵ هزار مورد مثبت از ۲۲ تا ۲۸ دسامبر شناسایی شده است.

شیوع کرونا با سویه اومیکرون در جهان اوج گرفت

شیوع کرونا با سویه اومیکرون در جهان اوج گرفته و رکوردهای جدیدی بر جای گذاشته است. کشورها برای مهار این سویه برخی محدودیت‌های را تشدید کرده‌اند و خواستار واکسیناسیون با دزهای تقویتی شده‌اند. 

این ارقام که بالاترین رقم از زمان اولین ظهور ویروس در پایان سال ۲۰۱۹ است، براساس گزارش‌هایی است که روزانه توسط مقامات بهداشتی در هر کشور داده می‌شود.

بنابر داده‌های دانشگاه «جان هاپکینز»، میانگین روزانه مبتلایان به  کووید-۱۹ در آمریکا  نیز طی یک هفته اخیر، با افزایش قابل توجه به رقم ۲۵۴هزار و ۴۹۶ مورد در روز رسید؛ شما موراد مثبت ابتلا به کرونا در آمریکا نیز در شبانه‌روز گذشته با یک رکورد جدید به بیش از ۳۱۲ هزار نفر رسید.

با وجود تشدید آزمایش‌ها در بسیاری از کشورها از زمان شروع همه‌گیری، شمار زیادی از مبتلایان همچنان شناسایی نمی‌شوند. با ۶۵۵ هزار مورد ثبت شده بین ۲۲ تا ۲۸ دسامبر یا میانگین ۹۳۵ هزار ۸۵۳ مورد در روز ، ویروس با سرعت بی سابقه‌ای در حال گسترش است. این ارقام به شدت بالاتر از رکورد قبلی بین ۲۳ تا ۲۹ آوریل است که به طور متوسط ​​روزانه ۸۱۷۰۰۰ مورد ثبت شده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه