ارسال به دیگران پرینت

شکنجه و آزار و اذیت زندانیان

طالبان برای غذا و جای خواب از زندانیان پول می‌گیرد

رهبران طالبان بر زندان‌ها نظارت دارند و زندانیان را در ازای دریافت مبالغ هنگفت آزاد می‌کنند.

طالبان برای غذا و جای خواب از زندانیان پول می‌گیرد

یک رسانه انگلیسی فاش کرد که طالبان برای دادن غذا و محل استراحت به زندانیان وابسته به دولت سابق افغانستان از خانواده‌های آنها درخواست پول کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت فاش کرد که طالبان در ازادی دادن غذا، و جای استراحت به زندانیان؛ به ویژه زندانیان وابسته به دستگاه‌های امنیتی دولت سابق افغانستان و چهره‌های سیاسی مخالف خود از خانواده‌های آنها درخواست پول کرده است.

این رسانه به نقل از این خانواده‌ها که اغلب ساکن "مزارشریف" هستند، گزارش داد: مسؤولان زندان‌های طالبان از خانواده‌های زندانیان در ازای سه وعده غذا و محل استراحت پول می‌گیرند و اگر خانواده‌های این زندانیان مبلغ تعیین شده را پرداخت نکنند، زندانیان به شیوه‌های بی‌رحمانه‌ مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

در این گزارش آمده است که خانواده هر زندانی باید ۵۰ افغانی برای محل استراحت و ۱۵۰ افغانی دیگر برای سه وعده غذا در هر شبانه‌روز، به مسؤولان زندان‌های طالبان بپردازند.

ایندیپندنت همچنین فاش کرد: رهبران طالبان بر زندان‌ها نظارت دارند و زندانیان را در ازای دریافت مبالغ هنگفت آزاد می‌کنند.

طبق این گزارش، علی‌رغم پرداخت مبالغ مذکور؛ اما زندانیان نه تنها در ازای این پول غذا دریافت نمی‌کنند، بلکه به شیوه‌های بی‌رحمانه شکنجه می‌شوند.

 

بلال کریم:

طالبان هیئت مستقل انتخابات افغانستان را منحل کرد

دولت طالبان افغانستان، هیئت مستقل انتخابات را که در زمان نظام سابق تاسیس شده بود، منحل کرد، این بعد از آن است که تصمیمی مشابه در خصوص انحلال کمیته اعتراضات انتخاباتی و وزارتخانه‌های صلح و امور پارلمانی اتخاذ کرد.

طالبان هیئت مستقل انتخابات افغانستان را منحل کرد
 

بلال کریم، سخنگوی دولت طالبان به خبرگزاری فرانسه گفت، در حال حاضر نیازی به این دو وزارتخانه و نیز این هیئت‌ها نیست. در صورتیکه احساس نیاز کنیم، امارت اسلامی می‌تواند آنها را بازگرداند.

در این راستا، حلیم فدایی، مسؤول ارشد نظام سابق گفته است، این تصمیم نشان می‌دهد طالبان تغییری نکرده و به دموکراسی باور ندارد.

 

او افزود: آنها به ضرب گلوله به قدرت رسیدند نه از طریق صندوق‌های رای.

 

هیئت مستقل انتخابات سال ۲۰۰۶ بعد از سقوط نظام سابق طالبان ایجاد شد و برنامه‌ریزی انتخابات و نظارت بر آن را متکفل بود. کارمندان این نهاد به شکل مستمر از سوی طالبان هدف قرار می‌گیرند.

 

طالبان از اوت بر افغانستان مسلط شده؛ اما جهان هنوز آن را به رسمیت نشناخته است زیرا از سابقه حقوق بشری این گروه رضایت ندارد.

 

طالبان وزارت امور زنان را به وزارت امر به معروف و نهی از منکر تبدیل کرد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه