ارسال به دیگران پرینت

” خوراک بادمجان هندی”، غذایی برای سخت پسندان

خوراک قارچ و بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود و برای کسانی که غذاهای تند دوست دارند بسیار لذیذ است.

” خوراک بادمجان هندی”، غذایی برای سخت پسندان

خوراک بادمجان هندی همانطور که از نامش پیداست، خوراک بادمجانی است که تند و پر ادویه طبخ می شود. در این خوراک، از بادمجان کبابی استفاده شده است که طعم دودی آن در خوراک، عطر و طعم فوق العاده ای ایجاد می کند.

مواد لازم خوراک بادمجان هندی:

بادمجان ۳ تا ۴ عدد

گوجه فرنگی ۲ عدد

فلفل سبز ۲ عدد

فلفل قرمز ۱ عدد

پیاز ۱ عدد

سیر ۲ حبه

روغن زیتون یک سوم استکان کوچک

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق چای خوری

نمک به مقدار لازم

پودر فلفل قرمز و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک بادمجان هندی

برای تهیه خوراک بادمجان خوشمزه و مخصوص به روش هندی در ابتدای کار، بادمجان ها را شسته و با پوست روی اجاق گاز یا ذغال کباب می کنیم تا بپزد. سپس درون یک ظرف و در پلاستیک قرار می دهیم تا درون آن خنک شود.

وقتی که بادمجان ها خنک شد، آن را پوست گرفته و به قطعات بزرگ برش می زنیم. پیاز ها را شسته و پوست کنده و خرد می کنیم.

سپس درون یک قابلمه مقداری

روغن می ریزیم و می گذاریم تا داغ شود. پیاز های خرد شده را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ دهد و نرم شود. فلفل های خرد شده را به آن اضافه کرده و ۲ دقیقه دیگر تفت می دهیم.

سپس در این مرحله، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت می دهیم. گوجه ها را شسته و پوست آن را می گیریم و به صورت مکعبی خرد می کنیم. سیر را به قابلمه اضافه کرده و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه تفت می دهیم تا بوی آن خارج شود.

گوجه های خرد شده را هم اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس درب قابلمه را می بندیم و به مدت ۴ دقیقه با حرارت کم می گذاریم تا بپزد. حالا وقت آن رسیده است که بادمجان های کبابی را به خوراک اضافه کنیم. بادمجان ها را به قابلمه اضافه می کنیم.

سپس نمک و ادویه ها را هم می زنیم و با یک قاشق به آرامی مخلوط می کنیم. در انتهای پخت، به دلخواه جعفری ریز خرد شده را به آن اضافه کرده و به مدت کوتاهی روی حرارت با هم مخلوط می کنیم و از روی حرارت برداشته و کتار می گذاریم.

خوراک آماده شده را در ظرف مناسب می ریزیم و سرو می کنیم. می توان سیب زمینی را سرخ یا تنوری کرد و در کنار خوراک سرو نمود. این غدا را با نان و در کنار ماست موسیر سرو کرده و از طعم فوق العاده آن می توان لذت برد.

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه