ارسال به دیگران پرینت

اُمیکرون | آماده باش مراکز درمانی

معاون ستاد کرونای تهران: اثرات اُمیکرون احتمالا هفته آینده رویت می‌شود

نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران از آماده باش مراکز درمانی و در عین حال گسترش بخش‌های سرپایی‌ بیمارستان ها برای مقابله با افزایش احتمالی بیماران کرونایی خبر داد و گفت: توصیه اکید ما این است که مردم واکسن دز یادآور را تزریق کنند و اگر هم کسی تنها یک دز واکسن تزریق کرده، برای تزریق دوم اقدام کند.

معاون ستاد کرونای تهران: اثرات اُمیکرون احتمالا هفته آینده رویت می‌شود

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران از آماده باش مراکز درمانی و در عین حال گسترش بخش‌های سرپایی‌ بیمارستان ها برای مقابله با افزایش احتمالی بیماران کرونایی خبر داد و گفت: توصیه اکید ما این است که مردم واکسن دز یادآور را تزریق کنند و اگر هم کسی تنها یک دز واکسن تزریق کرده، برای تزریق دوم اقدام کند.

نادر توکلی درباره وضعیت کرونا در تهران با توجه به شناسایی سویه اُمیکرون، گفت: فعلا ما افزایشی را در حوزه بیمارستانی نسبت به قبل نداشتیم و حتی پنج درصد کاهش هم داشته‌ایم، اما سویه اُمیکرون به تازگی وارد کشور شده و احتمالا اثراتش در هفته آینده رویت می‌شود.

وی افزود: موضوعی که وجود دارد، این است که به دلیل اینکه تمام موارد مشکوک نیاز به کیت مخصوص اُمیکرون دارند و ما هم نمی‌توانیم تمام موارد را تست کنیم، به همین دلیل بسیاری از موارد را عمدتا با علائم بالینی و سابقه سفر بررسی می‌کنیم. مواردی هم که از اُمیکرون گزارش شده، سابقه سفر داشته‌اند.

توکلی ادامه داد: موضوع مسلم و مهم در هفته آینده، رصد بخش سرپایی و مراجعات سرپایی با علائم آنفلوآنزا است. به طوری که برخلاف توصیه‌ای که در دو ماه گذشته داشتیم، مبنی بر اینکه علائم شبه آنفلوآنزا منتسب به آنفلوآنزا است، اکنون اعلام کردیم که این علائم بیشتر به کرونای نوع اُمیکرون منتسب شود. زیرا علائم کرونای نوع اُمیکرون علائم خفیف و شبه‌سرماخوردگی است که شامل گلودرد، سرفه، گرفتگی گلو و... است.

وی با بیان اینکه آنچه تاکنون مشخص شده بیماری‌زایی اُمیکرون خفیف است، گفت: با این حال قدرت سرایتش بسیار بالاست و این بزرگترین مشکلی است که با اُمیکرون داریم.

توکلی گفت: در حال حاضر وضعیت بیمارستان‌ها در استان تهران آرام است. ما به بیمارستان‌ها اعلام کردیم که بخش‌های سرپایی‌شان را در ورودی اورژانس‌ها گسترش دهند تا کمک کند که مراجعات سرپایی در مراکز، ساماندهی شوند. البته فعلا در بیمارستان‌ها جو آرام است.

وی گفت: در عین حال کماکان همه مراکز درمانی قبلی آمادگی دارند و تعداد زیادی از مراکز آماده‌باش هستند تا در صورت افزایش موارد، آماده باشند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: توصیه اکید ما این است که مردم واکسن دز یادآور را تزریق کنند و اگر هم کسی تنها یک دز واکسن تزریق کرده، دز دوم را نیز تزریق کند. در حال حاضر وضعیت واکسیناسیون در تهران خوب جلو می‌رود. منتها توصیه می‌شود که مردم واکسیناسیون‌شان را تکمیل کنند و کسانی که بیش از سه ماه از دز دوم‌شان گذشته، حتما دز سوم را تزریق کنند.

 
 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه