ارسال به دیگران پرینت

رییس اوقاف: ۲۵ درصد اماکن درمانی کشور وقفی است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: واقفان در جامعه ما به حوزه درمان و بهداشت توجه زیادی داشته‌‎‌اند و برآورد می‌شود که حدود ۲۵ درصد از مراکز درمانی و بهداشتی کشور وقفی باشد.

رییس اوقاف: ۲۵ درصد اماکن درمانی کشور وقفی است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: واقفان در جامعه ما به حوزه درمان و بهداشت توجه زیادی داشته‌‎‌اند و برآورد می‌شود که حدود ۲۵ درصد از مراکز درمانی و بهداشتی کشور وقفی باشد.

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی پنجشنبه شب در آیین افتتاحیه دومین مرحله از هشتمین طرح زائران رضوی در مشهد افزود: ۲۰۰ بیمارستان و صدها درمانگاه و مرکز بهداشتی در کشور از وقفیات مردم است که نشان می دهد وقف با این بخش اجتماعی پیمان محکمی دارد.

وی همچنین گفت: از آسیب های شیوع کرونا در جامعه ما این بود که برخی افراد را از لحاظ مالی به مضیقه انداخته و دچار مشکل کرده است و ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم به این نیازمندان رسیدگی کنیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سازمان قدرت و توان توسعه اماکن وقفی بهداشتی را دارد اما این روند باید منطقی باشد، وقتی بیمارستان وقفی را تحویل می‌دهیم انتظار داریم که متولیان از همان ابتدا بخش توسعه و تحقیقات و موضوع نگهداری آنرا مد نظر داشته باشند.

خاموشی با قدردانی از مجاهدات کادر درمان برای مقابله با کرونا گفت: باید به آن عده‌ای که تمایلی به زدن واکسن کرونا ندارند گفت که نمی توانند با جان خود و دیگران بازی کنند و ضروری است که از نظر متخصصان امر در خصوص ایمن سازی جامعه تمکین کنند.

وی در خصوص طرح زایران رضوی، حضرت رضا(ع) را میزبان اصلی کادر درمان در مشهد دانست و گفت: ما در مجموعه اوقاف خدمتگزار شما هستیم و معتقدیم دیگران نیز باید تلاش شبکه درمانی کشور را پاس داشته و از این قشر تشکر کنند.

وی گفت: باید به شهدای بخش درمان ادای احترام کرده و از آنان طلب عفو کنیم، نمره ای که بخش درمان با وجود همه کاستی ها کسب کرده اند نمره بالایی است و ملت ایران زحمات آنان را پاس می دارند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به همکاری این نهاد با بخش های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اکنون اوقاف در همکاری با شرکتهای دانش بنیان به تولید ایمپلنت های مختلف درمانی در داخل کشور مشغول است و تولید تجهیزات پزشکی دیگر را نیز در برنامه دارد.

خاموشی ادامه داد: به بخش درمان اعلام می کنیم اگر کسی طرحی در حد تجاری سازی دارد و می تواند به واسطه آن تحریم ها را دور بزند و قیمت خدمات ارائه شده به مردم را کاهش دهد، ما در بخش درمان آمادگی کامل برای حمایت از این طرح ها را داریم.

در قالب هشتمین طرح زائران رضوی سازمان اوقاف هزار و ۴۰۰ نفر از کادر درمان و مبلغان جهادی عرصه درمان در سفر زیارتی به مشهد مورد تجلیل و تکریم قرار خواهند گرفت.در سه مرحله نخست از این طرح چهاربخشی کادر درمان و در بخش چهارم این برنامه زیارتی مبلغان جهادی عرصه سلام حضور دارند.

 
 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه