ارسال به دیگران پرینت

کارشناس هواشناسی گفت:

برخی از استانها فردا و پس فردا برفی می شوند

کارشناس هواشناسی گفت: شدت بارش روز سه‌شنبه در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان است.

برخی از  استانها فردا و پس فردا برفی می شوند

کارشناس هواشناسی گفت: شدت بارش روز سه‌شنبه در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان است.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امشب در استان‌های خوزستان، لرستان، جنوب ایلام، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، شمال بوشهر و برخی مناطق استان‌های اصفهان، یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، شمال غرب فارس، شمال بوشهر و برخی مناطق اصفهان، بارش رخ می‌دهد و در این روز در شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، شرق و جنوب لرستان، غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت.

ضیائیان با بیان این‌که در امتداد البرز شرقی و در برخی نقاط استان‌های مازندران، گلستان و سمنان همچنین در برخی مناطق شمال شرق وزش باد شدید و بارش باران رخ خواهد داد گفت: در شرق کشور برخی نواحی کویر مرکزی، یزد، اصفهان و سمنان شاهد بارش پراکنده و وزش باد شدید خواهیم بود که به‌تدریج این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

او اظهار کرد: شدت بارش روز سه‌شنبه در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان است.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز چهارشنبه با ورود سامانه جدیدی به شمال غرب کشور بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب دوباره آغاز خواهد شد همچنین با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در گیلان و مازندران نیز بارش باران و کاهش نسبی دما شروع خواهد شد.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران قسمتی ابری و غبارآلود است و بیشترین دمای تهران ۱۲ درجه و کمترین آن ۳درجه خواهد بود.

 

هواشناسی | برف و باران | وزش باد | کاهش دما | آلودگی هوا

هشدار نارنجی برای ۲۰ استان با ورود برف و کولاک

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از هشدار سطح نارنجی برای ۲۰ استان برای روز چهارشنبه و احتمال بارش سنگین برف و باران در محورهای کوهستانی این مناطق خبر داد.

هشدار نارنجی برای ۲۰ استان با ورود برف و کولاک
 

فرهاد مهریاری اظهار کرد: در حال حاضر پس از سامانه بارشی قبلی همه محورهای مواصلاتی، محورهای فرعی و روستایی بازگشایی شدند و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم البته همه اتفاقاتی که در این محورها رخ داد به دلیل این بود که رانندگان امکانات و تجهیزات زمستانی را همراه خود نداشتند.

وی با بیان این‌که برخی محورهای مواصلاتی در سامانه بارشی اخیر مانند محور اسالم به خلخال و محور چالوس برای ساعاتی بسته شدند، اضافه کرد: در حال حاضر براساس پیش بینی‌های صورت گرفته هواشناسی از امروز (دوشنبه) هشدار نارنجی برای ۲۰ استان اعلام شده است و تا چهارشنبه ادامه دارد البته برودت هوا در این سامانه نسبت به گذشته بیشتر است و مردم باید مواظب لغزندگی محورهای مواصلاتی باشند.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: از همه مردم می‌خواهیم که با ورود به سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت محورها مطلع شوند البته محورهای کوهستانی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، غرب استان اصفهان و شرق استان خوزستان احتمال بارش سنگین برف، کولاک و بارش سنگین باران و آبگرفتگی و سیلابی‌ شدن محورها وجود دارد.

 

مهریاری با بیان این‌که در حال حاضر هیچ محوری بسته نیست، اظهار کرد: ممکن است با هماهنگی پلیس راه و سازمان هواشناسی قبل از پیک بارش در برخی محورهای کوهستانی، جاده را ببندیم و اجازه ورود ترافیک را ندهیم تا ضمن پیشگیری از بروز اتفاقات خاص و حوادث، بتوانیم محورها را بازگشایی کنیم.

 
منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مهدی ارسالی در

      دستگاه های هوا شناسی بروز نیستند مینویسند فردا تهران بارانی است در کرمان برف میاد اخبار دروغ ننویسید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه