ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی دولت:

دولت می‌خواهد وعده‌ی رشد ۸ درصدی را مردم محقق کنند

سخنگوی دولت سیزدهم درباره‌ی وعده‌ی نرخ رشد هشت درصدی در سال ۱۴۰۱ توضیحاتی ارائه کرد.

 دولت می‌خواهد وعده‌ی رشد ۸ درصدی را مردم محقق کنند

سخنگوی دولت سیزدهم درباره‌ی وعده‌ی نرخ رشد هشت درصدی در سال ۱۴۰۱ توضیحاتی ارائه کرد

علی بهادری جهرمی گفت: جهت‌گیری که دولت در بودجه داشته کمک به تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد است، اما به تنهایی این اتفاق نمی‌افتد و تحقق این امر فعال‌سازی بخش خصوصی و مردمی را می‌طلبد و دولت می‌خواهد مردم این رشد ۸ درصدی را محقق کنند.

 سخنگوی دولت در نشست خبری که صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، ضمن تبریک روز پرستار، اظهار داشت: دولت از قبل و همچنین اکنون به فکر پرستاران است و رئیس جمهور دستور مستقیم دادند تا اقدامی جهت رفاه پرستاران انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین دولت بر تحول علم بنیان تاکید دارد که رئیس‌جمهور در روز دانشجو هم به این موضوع تاکید کردند و سامانه‌ای طراحی شده است تا ایده های پژوهشی در آن ثبت شود.

سخنگوی دولت گفت: مهمترین خبر دولت در هفته گذشته تقدیم لایحه بودجه به مجلس است؛ جهت‌گیری که دولت در بودجه داشته کمک به تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد است، اما به تنهایی این اتفاق نمی‌افتد و تحقق این امر فعال‌سازی بخش خصوصی و مردمی را می‌طلبد و دولت می‌خواهد مردم این رشد ۸ درصدی را محقق کنند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: خط قرمز دولت افزایش نیافتن تورم کشور است و طوری لایحه بودجه را نوشته است تا تورم افزایشی نباشد و همچنین یک شرایط ثبات اقتصادی برای فعالین اقتصادی و مردم ایجاد شود.

وی افزود: صندوق پیشرفت و عدالت صندوقی است که هم در سطح ملی و هم استانی با بودجه حدود ۱۸۰ میلیارد تومان ایجاد شده است تا رشد ۸ درصدی اتفاق بیفتد و همچنین معافیت مالیاتی برای کسب و کارهای کوچک در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت تخفیفات مالیاتی در نظر گرفته است، بیان داشت: اما یکی از پایه‌های بودجه سال آینده مالیات است و اخذ مالیات در دستورکار قرار دارد.

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت قصد کلنگ زنی پروژه جدیدی ندارد و تمام اقدام دولت در جهت تکمیل پروژه‌های قبلی است و دوباره تاکید می‌کنم که دولت قصد کلید زدن پروژه جدیدی را ندارد.

 

 

 

منبع : انصاف نیوز،
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه