ارسال به دیگران پرینت

چگونه فال حافظ بگیریم؟ | فال حافظ | تفسیر دقیق | فال حافظ روزانه

فال حافظ امروز | 22 آذر ماه با تفسیر دقیق + فیلم

فال حافظ امروز به متولدین ماه های مختلف توصیه های متفاوتی دارد. برای اینکه فال حافظ امروزتان را بدانید این مطلب را از دست ندهید.

فال حافظ امروز |  22 آذر ماه با تفسیر دقیق + فیلم

فال حافظ در بین مردم ایران جایگاه ویژه ای دارد. فال حافظ به شکل روزانه در رکنا برای متولدین 12 ماه سال منتشر می شود. فال حافظ امروز به متولدین ماه های مختلف توصیه های متفاوتی دارد. فال حافظ به تفسیر دقیق نیاز دارد.

برای اینکه فال حافظ امروزتان را بدانید این مطلب را از دست ندهید.

فـال حـافـظ متولدین فروردین

photo_2019-05-25_08-24-58

روزه یک سو شد و عید آمد و دل‌ها برخاست 

می ز خمخانه به جوش آمد و می باید خواست

نوبه زهدفروشان گران جان بگذشت

وقت رندی و طرب کردن رندان پیداست

تعبیر فال حافظ :

تفسیر فال حافظ امروز شما نشان می دهد دوران سختی به پایان رسیده و زمان وصال و نیل به مقصود نزدیک است. سنگ هایی که سر راهت می افتند اثری ندارند اگر مواظب باشی. از دوستی با نامردان و منافقان پرهیز کن. عاقلانه تر فکر کن .ان شاءالله که موفقیت با توست.

 

فـال حـافـظ متولدین اردیبهشت

photo_2019-05-25_08-24-55

چه مستی ست ندانم که رو به ما آورد

که بود ساقی و این باده از کجا آورد

رسیدن گل و نسرین به خیر و خوبی باد

بنفشه شاد و کش آمد سمن صفا آورد  

تـعـبـیـر فال حافظ:

تفسیر فال حافظ امروز شما نشان می دهد همه چیز به خیر و خوبی تمام می شود. عجله نکن؛ گره از کار بسته تو باز می‌شود. منتظر شنیدن یک خبر خوش باش و اگر وعده ای داده ای یا نذری کرده ای به جا آور.

 

فـال حـافـظ متولدین خرداد

photo_2019-05-25_08-24-52

اگر به مذهب تو خون عاشق است مباح

صلاح ما همه آن است کان تو راست صلاح

ز چین زلف کمندت کسی نیافت خلاص

از آن کمانچه ابرو و تیر چشم نجاح

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما نشان می دهد هر چیزی را که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند. خود را گرفتار مسئله ای کرده ای که نجات از آن بسیار سخت است. آنقدر خود را غرق در این کار کرده ای که اطرافیان را از یاد برده ای. مقاومت کن و سعی کن خود را رهایی دهی.

 

فـال حـافـظ متولدین تیر

photo_2019-05-25_08-24-48

دوستان دختر رز توبه ز مستوری کرد

شد سوی محتسب و کار به دستوری کرد

مژدگانی بده ای دل که دگر مطرب عشق

راه مستانه زد و چاره مخموری کرد

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما می گوید از اینکه مژده رسیدن به مقصود را به تو داده اند مغرور نشو . مالت را بی خود به کسی نبخش. کمی خوددار باش. به دست آوردن هرچند آسان نیست ولی نگه داشتن آن سخت تر است.

 

فـال حـافـظ متولدین مرداد

photo_2019-05-25_08-24-45

دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد

یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد

گفتم مگر به گریه دلش مهربان کنم

چون سخت بود در دل سنگش اثر نکرد

تـعـبـیـر فال حافظ:

تفسیر فال حافظ شما می گوید عاشق فرد مغرور و بی وفایی شده اید؛ کسی که محبت و دوست داشتن را فراموش کرده و به دنبال مال دنیاست. این را نمی داند که ظاهر زیبا و مال دنیا ماندنی نیست و این محبت و عشق است که هیچ وقت پایانی ندارد. در انتخاب تان تجدید نظر کنید.

 

فـال حـافـظ متولدین شهریور

photo_2019-05-25_08-24-41

سحر بلبل حکایت با صبا کرد

که عشق روی گل با ما چه  ها کرد

از آن رنگ رخم خون در دل افتاد

و از آن گلشن به خارم مبتلا کرد

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما نشان می دهد خود کرده را تدبیر نیست. همت کن و از دوست کمک بخواه. ریا و حیله را کنار بگذار و راه راست را پیش بگیر؛ آن وقت می بینی که چطور خداوند به راحتی بلایا را برطرف می کند. تو هم به خودت بیا و با خدا عهد و پیمان ببند تا به مراد دلت برسی.

 

فـال حـافـظ متولدین مهر

photo_2019-05-25_08-24-37

هر آن که جانب اهل خدا نگه دارد

خداش در همه حال از بلا نگه دارد

حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست

که آشنا سخن آشنا نگه دارد

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما این تفسیر را دارد که در همه حال تعادل را حفظ کنید. زیاده روی در هر کاری به شما بلا می رساند. اگر می خواهید عهد و پیمان بین شما از بین نرود حد خود را حفظ کنید. در هر حال از خداوند کمک بطلبید. از دست بنده خدا کاری ساخته نیست.

 

فـال حـافـظ متولدین آبان

photo_2019-05-25_08-24-33

به جان خواجه و حق قدیم و عهد درست

که مونس دم صبحم دعای دولت توست

بکن معامله‌ای وین دل شکسته بخر

که با شکستگی ارزد به صد هزار درست

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما نشان می دهد که دل شکسته و شور عاشق همواره مالامال از مهر ماندنی محبوب است و عاشق نباید از سرسختی ها  وسردی های یار ناامید شود. باید مردانه راه بپیماید و رنجیده نشود و برصفای خود بیفزاید.

 

فـال حـافـظ متولدین آذر

photo_2019-05-25_08-24-29

راهی ست راه عشق که هیچش کناره نیست

آن جا جز آن که جان بسپارند چاره نیست

هر گه که دل به عشق دهی خوش دمی بود

در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

تـعبـیـر فال حافظ:

تفسیر فال حافظ شما می گوید در انجام کاری که در پیش داری درنگ و شتاب نکن. عشق و محبت و ایمان به هدف تو را بهتر و زودتر به آن می رساند.

 

فال حافظ متولدین دی

photo_2019-05-25_08-24-25

به دام زلف تو دل مبتلای خویشتن است

بکش به غمزه که اینش سزای خویشتن است

گرت ز دست برآید مراد خاطر ما

به دست باش که خیری به جای خویشتن است

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما می گوید  با هرکس طرح دوستی نریز که هرچه صدمه دیده ای از دوست بد بوده است. به کسی علاقه مند هستی و به او قول داده ای. بر سرعهد و وفای خویش ایستاده ای ولی می ترسی که او پاییند نباشد اما دلسرد نشو که کارها درست می شود.

 

فـال حـافـظ متولدین بهمن

نماد بهمن

هر آن کو خاطر مجموع و یار نازنین دارد

سعادت همدم او گشت و دولت همنشین دارد

بلاگردان جان و تن دعای مستمندان است

که بیند خیر از آن خرمن که ننگ از خوشه چین دارد

تعبیر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما حکایت از این دارد که آفرین بر شما که تصمیم عاقلانه ای گرفته اید. سعادت و دولت یکجا نصیبتان می‌شود. در کاری که انجام می دهید ذلت و خواری وجود ندارد. به وصال یاری می رسید که از هر سو حسن دارد. توانایی های خودتان را نشان بدهید و مثل همیشه به مستمندان کمک کنید.

 

فـال حـافـظ متولدین اسفند

photo_2019-05-25_08-24-06

لعل سیراب به خون تشنه لب یار من است

وز پی دیدن او دادن جان کار من است

شرم از آن چشم سیه بادش و مژگان دراز

هر که دل بردن او دید و در انکار من است

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما می گوید به درگاه خداوند دست نیاز بلند کرده ای و عاجزانه طلب مراد می کنی. دنبال طبیبی برای درمان دل بیمار خود هستی. حاضری برای رسیدن به مقصود جان خود را هم فدا کنی. بالاخره فیض رحمت خداوندی شامل حالت می شود. روزگار تلخ برایت شیرین شده، نسیم بهاری هم دل سرد و بی روح تو را به گلزاری مصفا مبدل خواهد ساخت.

 

چگونه فال حافظ بگیریم؟

 

مراسم فال گیری یا تفال به دیوان حافظ، از دیرباز آداب و رسوم مخصوص خود را داشته و اعتقاد بر این بوده که گرفتن نتیجه درست و دقیق از حافظ نیاز به رعایت این آداب و رسوم دارد. در بیشتر مواقع بزرگتر خانواده یا ریش سفید فامیل که مورد احترام دیگران است و البته از سواد کافی برای خواندن و تفسیر غزل‌های حافظ برخوردار است برای دیگران فال گرفته و تعبیر آن را به فال گیرنده اعلام می‌کند. این آداب و رسوم عبارتنداز؛

۱. نیت کردن: اولین گام و اصلی‌ترین کاری که شما باید برای گرفتن فال حافظ انجام بدهید نیت کردن است. افرادی که اعتقادی به گرفتن فال ندارند بهتر است همین ابتدا از گرفتن فال صرف نظر کرده و وقت شان را هدر ندهد. مهم است که چطور نیت می‌کنید؛ هر سوال، کار و امری را که برای آن می‌خواهید فال بگیرید را نیت کنید. نیت کردن برای چیز‌های آشکار نیست مثلا اگر شغلی برای شما آماده شده، ولی خودتان سرکار نروید قطعا کار اشتباهی است و نیازی نیست که فال بگیرید. پس به طور دقیق موضوعی که می‌خواهید برای آن فال بگیرید را مشخص کرده و خلوص نیت کنید.

۲. فاتحه بخوانید: از قدیم رسم بوده است که پس نیت کردن و برای گرفتن پاسخ دقیق تر، پیش از فال گرفتن، فاتحه‌ای برای لسان الغیب حافظ شیرازی می‌خوانند. همچنین از گذشته تاکنون رسم بوده که برخی از افراد علاوه بر اینکه فاتحه می‌خوانند، نذر‌های را نیز برای بازگشایی گره از کارشان در نظر می‌گیرند، اما این اعمال جزو آداب اصلی گرفتن فال حافظ نیست. درواقع خود این فاتحه‌ای که برای حافظ خوانده می‌شود، نوعی نذر برای روان این شاعر بزرگ محسوب می‌شود که با ادای آن انتظار می‌رود فرد نیت کننده پاسخ مناسب تری دریافت کند.

۳. قسم: در مرحله سوم و پس از خواندن فاتحه، فرد نیت کننده با ذکر عباراتی حافظ را قسم می‌دهد که فال او را خوب قرار دهد. برای این کار معمولا جمله‌ای مشابه این ذکر می‌شود؛‌ای حافظ شیرازی تو محرم هر رازی؛ «تو را به خدا و به شاخ نبات ات قسم می‌دهم که هر چه صلاح و مصلحت می‌بینی برایم آشکار و آرزوی مرا بر آورده سازی». گاه نیز همین مفهوم به زبان شعر بیان می‌شود که اغلب بنا به دلخواه فرد نیت کننده، قافیه‌های آن تنظیم می‌شود.

۴. سر کتاب: پس از نیت کردن، فاتحه و قسم دادن حافظ، در مرحله چهارم فال گیرنده چشمان خود را می‌بندد و کتاب را با دست چپ گرفته و با انگشتان دست راست صفحه‌ای را تصادفی باز می‌کند. در برخی جا‌ها رسم بر این است که کودکی نابلغ را برای این کار انتخاب می‌کنند چرا که قلب و نیتی پاک دارد، اما در برخی جا‌ها نیز این کار را خود فرد نیت کننده یا ریش سفید جمع انجام می‌دهد. همچنین طبق سنت‌ها باید دیوانی که شما با آن فال می‌گیرید معیوب یا به صورت پاره نباشد.

۵. فال: بین دو صفحه‌ای که باز شده، صفحه سمت راست را انتخاب کرده و غزل بالای صفحه پاسخ فال است، زیرا در برخی از دیوان‌ها ممکن است چند غزل در یک صفحه باشد همچنین ممکن است بیت اول غزل در صفحه قبل باشد یعنی غزل از ابتدای صفحه سمت راست شروع نشده باشد که باید به صفحه قبل رفته و از ابتدای غزل، شعر را بخوانید. در غزل فال شما یک یا چند بیت وجود دارد که پاسخ نیت شما در آن نهفته است. اگر پاسخ نیت خود را پیدا نکردید به غزل بعدی که اصطلاحا به آن شاهد فال حافظ گفته می‌شود رفته و یکی از بیت‌های شماره ۱ – ۳ – ۵ غزل دوم را که مطالب غزل قبلی را تایید و تکرار می‌کند بخوانید تا به پاسخ نیت خود برسید. اعتقاد براین است که برای یک موضوع نباید دو یا سه بار اقدام به فال گرفتن کرد بنابراین باید سعی کنید که پاسخ نیت خود را از لابه لای مفاهیم همان اشعاری که باز کرده اید بیابید.

 

 

 

 

 

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه