ارسال به دیگران پرینت

برای نگهداری طلاجات، دلار و سکه از گاوصندوق استفاده نکیند

سرقت فقط برای همسایه اتفاق نمی‌افتد+فیلم

برخی از مردم فکر می‌کنند سرقت فقط برای همسایه اتفاق می‌افتد و مسائل و تجهیزات ایمنی را برای منازل و اموال و دارایی خود در نظر نمی‌گیرند و تا مالشان به یغمی نرود و برای تجهیز اموال خود اقدام نمی‌کنند.

 سرقت فقط برای همسایه اتفاق نمی‌افتد+فیلم

برخی از مردم فکر می‌کنند سرقت فقط برای همسایه اتفاق می‌افتد و مسائل و تجهیزات ایمنی را برای منازل و اموال و دارایی خود در نظر نمی‌گیرند و تا مالشان به یغمی نرود و برای تجهیز اموال خود اقدام نمی‌کنند.

روز گذشته ۸ سارق خشن سابقه دار و حرفه‌ای در منطقه سید خندان در دام ماموران پلیس آگاهی پایگاه چهارم گرفتار شدند که تاکنون به ده‌ها سرقت از منازل و اماکن اعتراف کردند و ارزش اموال به سرقت رفته ۱۷ میلیارد تومان است.

این سارقان برای سرقت معمولا به منازلی که چراغشان خاموش بود می‌رفتند که با به صدا در آوردن زنگ اگر صاحبخانه پاسخی نمی‌داد، داخل خانه می‌شدند.

در برخی از موارد به منازل می‌رفتند که حفاظ و تجهیزات ایمنی در سر در خانه نصب نشده بود و با ورود به حیاط یا پارکینگ به طبقه مورد نظر برای سرقت مراجعه می‌کردند که متاسفانه در برخی از موارد فقط مالکان منازل به درب ضد سرقت اکتفا کرده بودند.

یکی از افسران بررسی صحنه گفت: سارقان به محض ورود به منازل به قسمت اتاق خواب مراجعه می‌کنند تا به طلا برسند، زیرا خانم‌ها معمولا طلاجات خود را در اتاق خواب نگهداری می‌کنند.

وی از مردم خواست به هیچ عنوان برای نگهداری طلاجات، دلار و سکه از گاوصندوق استفاده نکنند، زیرا محل نگهداری این اموال در خانه نیست و بایستی در صندوق امانات بانک‌ها نگهداری شود.

ضعف گاوصندوق‌ها پشت آن است، زیرا ورقه نازکی دارد که به راحتی آسیب می‌بیند و از طریق شکستن بتن پشت، سارقان به اموال دست پیدا می‌کنند.

وی در خصوص طلایاب هم گفت: خیلی از مردم از دستگاه طلایاب وحشت دارند در صورتی که چنین دستگاهی وجود ندارد و دستگاه فلزیاب است و بسیار سنگین که معمولا سارقان از فلزیاب استفاده نمی‌کنند.

 

 

حجم ویدیو: 11.57M | مدت زمان ویدیو: 00:02:58
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • دانایی رمز امنیت ارسالی در

      اصلا مهم نیست طلایاب راست باشه یا دروغ چون کافیه قفل ضد دیلم روی درب نصب باشه و حفاظ ضد دیلم هم مقابل بالکن و پنجره ها که حتی اگر سارقین آشنا باشند و جای دقیقا طلاها را هم بدونند اصلا نتوانند وارد منزل شوند.

      گاوصندوقهایی هم که تو بازار میبینید فقط جعبه های آهنی هستند که شکل گاوصندوق و با وزن سنگین ساخته شدند و به راحتی باز یا تخریب میشوند، پس گاوصندوق باید اول ضد دیلم باشه که با دیلم باز نشه و همچنین قفل گاوصندوق باید تحت هیچ شرایطی قابل باز شدن یا تخریب کردن نباشه، در حالیکه اگر دوتا جستجوی کوچولو تو اینترنت بکنید میبینید چند نفر آگهی باز کردن قفل گاوصندوق را بدون تخریب دادن که معلوم میشه اگر آنها میتونن پس دزد هم میتونه مگر اینکه قفل ضد زورگیری روی گاوصندوق نصب کرده باشید که بالای صد میلیون قیمتشه که یقینا مردمی که برای دو زار ارزون تر خریدن از پشت وانت گاوصندوق میخرن همچین هزینه ای نمیکنند و باید چند برابر هزینه های مورد سرقت قرار گرفتن را بپذیرند و در آخر گاوصندوق باید قابل جابجایی نباشه

      صندوق امانات هم مطلقا به درد اموال با ارزش مثل پول و طلا و سکه نمیخوره چون وقتی سرقت بشه دست مالباخته به هیچ جا بند نیست تا جایی که همون اول ازش تعهد میگیرند که اگر سرقتی اتفاق افتاد هیچ ادعایی نداشته باشه

      ولی مشکل اصلی الان اینه که فرض کنیم که از این نوشته ما به این نتیجه رسیده باشید که باید قفل ضد دیلم روی درب نصب کنید و حفاظ ضد دیلم هم مقابل بالکن و پنجره ها و همچنین گاوصندوقی بخرید که ضد دیلم و مجهز به قفل ضد زورگیری باشه ولی یقینا شما که نمیتونید تشخیص بدید که آیا واقعا این ویژگیها را دارند یا به شما دروغ میگن که فقط جنسهاشون را بفروشند؟ مثل همین درب و حفاظهایی که تحت عنوان متقلبانه ضد سرقت میفروشند ولی وقتی با فروشنده تماس میگیرید و میگید پس چرا دزد بازش کرد؟ چهار تا فحش نثار روح اجدادتون میکنند، پس اولا فقط از فروشنده های معتبر خرید کنید که امروز نیومده باشند که با تبلیغات وسیع سرتون کلاه بذارن و فردا دیگه اثری ازشون نباشه و دوم اینکه فقط موقعی به عناوین ضد سرقت، ضد دیلم و ضد زورگیری اعتماد کنید که اون فروشنده معتبر به شما ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت بده و دقت کنید که اما و اگر توش نباشه و مثلا ضمانت کیفیت کالا را جای ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت به شما نندازه یا ضمانت ضد اسید بودن را جای ضمانت ضد سرقت بودن به شما تحمیل نکنه. یک کلام ضمانتی بگیرید که اگر سارق از اون درب، حفاظ، قفل و گاوصندوق رد شد، باید خسارتهای سرقت را پرداخت کنه و اگر قبول نکرد یا ازش نخرید یا اگر خریدیدی دیگه با عنوان ضد سرقت و امنیتی و حفاظتی خودتون را گول نزنید و هر لحظه منتظر باشید که سارقین را تو خونه و محل کار خودتون ببینید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه