ارسال به دیگران پرینت

وزیر خارجه آمریکا:

از اقدامات نظامی روسیه در مرز با اوکراین نگران هستیم!

وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی از آنچه وی، نگرانی کشورش در خصوص اقدامات نظامی غیر عادی روسیه در مرز با اوکراین ادعا کرد، خبر داد.

از اقدامات نظامی روسیه در مرز با اوکراین نگران هستیم!

وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی از آنچه وی، نگرانی کشورش در خصوص اقدامات نظامی غیر عادی روسیه در مرز با اوکراین ادعا کرد، خبر داد.

بر اساس این گزارش، «آنتونی بلینکن» که به سنگال سفر کرده، در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی خود ادعا کرد: ما در مورد فعالیت نظامی غیر عادی روسیه در مرز با اوکراین، واقعاً نگران هستیم. ما در خصوص نحوه گفتار روسیه و اظهارات این کشور در رسانه‌های اجتماعی، نگرانی واقعی داریم.

وی همچنین از در میان گذاشتن نگرانی‌های واشنگتن در خصوص مساله یاد شده با متحدان آمریکا خبر داد و در عین حال از پاسخ به سوالی با این مضمون که آیا روسیه به دنبال حمله نظامی به اوکراین است یا خیر، خودداری کرد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: ما از اهداف رئیس جمهور پوتین در آنجا (اوکراین) اطلاعی نداریم؛ ولی از اتفاقات گذشته مطلع هستیم.

لازم به ذکر است، «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز پیشتر طرحی را مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در مقابله با رفتارهای به زعم وی خصمانه مسکو علیه اوکراین، ارائه کرد.

این تحریم‌ها در صورتی اعمال خواهد شد که روسیه وارد تنش نظامی با اوکراین شود یا هرگونه اقدام تهاجمی را علیه این کشور انجام دهد.

منندز که از چهره‌های تأثیرگذار حزب دموکرات در مجلس سنا است؛ مدعی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید هر ۱۵ روز یک بار، اینکه اقدامات تحریک آمیز جدی علیه اوکراین انجام شده است را مورد ارزیابی قرار دهد تا در صورت اطمینان از ماهیت تهدیدآمیز آنها، مسکو را ظرف مدت ۳۰ روز تحریم کند.

تحریم‌های مورد نظر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا شامل حال ریاست جمهوری روسیه، وزرا و مقامات بلندپایه مسکو خواهد شد؛ حال آنکه منندز اصرار می‌کند که دایره محدودیت‌ها، پروژه نورد استریم ۲، بانک‌های مهم روسیه و دیگر نهادها و شرکت‌های روسی را نیز شامل شود. همزمان، منندز خواهان ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین شد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه