ارسال به دیگران پرینت

وزیر دفاع آمریکا: بر فرودگاه کابل متمرکز هستیم

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه اکنون چهار هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در فرودگاه کابل حضور دارند، گفت که واشنگتن بر این فرودگاه متمرکز است.

وزیر دفاع آمریکا: بر فرودگاه کابل متمرکز هستیم

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه اکنون چهار هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در فرودگاه کابل حضور دارند، گفت که واشنگتن بر این فرودگاه متمرکز است.

لوید آستین در نشستی خبری افزود: ماموریت ما کنترل فرودگاه کابل و تخلیه همه آمریکایی‌ها و همکاران افغانستانی است.

این مقام نظامی آمریکا تصریح کرد تهدیدها در مجاورت فرودگاه کابل وجود دارد ولی قصد نداریم منطقه‌ای را که می‌خواهیم کنترل کنیم به شهر کابل گسترش دهیم.

وی تاکید کرد اکنون بر فرودگاه کابل متمرکز هستیم و هرآنچه بتوانیم برای تخلیه آمریکایی‌ها، متحدان و افغانستانی ها انجام می‌دهیم.

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد ما تعهد اخلاقی داریم که به افغانستانی های که با آمریکا همکاری کرده‌اند، کمک کنیم.

آستین در پاسخ به سوالی در مورد تصاویر افرادی که برای ورود به فرودگاه تلاش می کنند، گفت که مقامات در تلاش هستند تا با طالبان درگیری نداشته باشند تا گذرگاه هایی را برای دسترسی مردم ایجاد کنند.

وی اضافه کرد که وزارت خارجه آمریکا با طالبان در تماس است تا اطمینان حاصل کند که دارندگان گذرنامه آمریکایی می توانند به فرودگاه سفر کنند.

آستین گفت که طالبان در حال حاضر این توافق را تسهیل می کنند.

مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اذعان داشت که اطلاعات ارتش ایالات متحده به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان به این سرعت را پیش بینی نکرده بود.

میلی در مورد تسخیر کابل به دست طالبان گفت که در پی خروج آمریکا از افغانستان بازه زمانی سقوط احتمالی از چندین هفته تا چندین ماه و حتی چند سال تخمین زده شده بود.

وی اضافه کرد که هیچ شواهدی مبنی بر سقوط ارتش و دولت افغانستان در عرض ۱۱ روز وجود نداشت.

میلی با طرح درخواست خروج افغان‌هایی که ارتش آمریکا را حمایت کردند، گفت: ما قصد داریم آنهایی که ما را سالها حمایت کردند (از افغانستان) خارج کنیم و آنها را پشت سر خود ترک نمی‌کنیم.

ادعاهای رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در حالی مطرح می‌شود که جوامع اطلاعاتی اغلب سقوط افغانستان را پیش بینی کرده بودند. چندین گزارش نشان می‌دهد که آژانس‌های اطلاعاتی داده‌هایی را در مورد سقوط احتمالی افغانستان ارائه کردند.

**درحال برقراری ارتباط با طالبان هستیم

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که در حال برقراری ارتباط با طالبان هستیم تا اطمینان حاصل شود به همه آمریکایی ها ، شهروندان کشورهای دیگر و افغان ها اجازه خروج بدون مانع داده می شود.

معاون وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت آمریکا و جامعه جهانی وضعیت افغانستان را زیر نظر دارند و از طریق دیپلماسی بر طالبان نظارت خواهند کرد.

وی مدعی شد آمریکا و متحدانش تلاش خود را برای حمایت از زنان افغانستان ادامه می‌دهند و طالبان را بخاطر اعمال خود پاسخگو خواهند دانست.

شرمن درباره اشرف غنی نیز گفت که در امارات به سر می برد و دیگر در افغانستان مسولیتی ندارد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه