ارسال به دیگران پرینت

به بهانه وجود تهدید از سوی روسیه؛

دبیرکل ناتو خواستار تجهیز این سازمان به سلاح اتمی شد

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در «انجمن آتلانتیک» آلمان به بهانه وجود تهدید از سوی روسیه در سخنانی خواستار تجهیز این سازمان به سلاح اتمی شد.

دبیرکل ناتو خواستار تجهیز این سازمان به سلاح اتمی شد

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در «انجمن آتلانتیک» در آلمان در سخنانی از کشورهای عضو این سازمان خواست تا به برنامه هایی متعهد بمانند که بر اساس آن می‌توان تسلیحات اتمی آمریکا را نزدیک مرز با روسیه مستقر کرد.

دبیرکل ناتو بهانه این تلاش را تهدید از سوی روسیه ادعا کرد.

«ینس استولتنبرگ» در این باره مدعی شد: هدف ما جهانی عاری از سلاح‌های اتمی است؛ اما مادامیکه دیگران این سلاح ها را دارند، ناتو نیز باید به این تسلیحات مجهز باشد و سلاح های اتمی که ما در ناتو به اشتراک می گذاریم، به متحدان اروپایی چتر اتمی مؤثری می‌دهد. بنابراین ترتیبات اشتراک اتمی ناتو برای اروپا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی دیروز هم طی سخنانی در کنفرانسی در برلین مدعی شد که ناتو از نزدیک تمرکز غیرمعمول نیروهای روسیه در مرز با اوکراین را زیر نظر دارد و هشدار داد که نیروهای مشابه نیز در گذشته توسط مسکو برای مداخله در کشورهای همسایه استفاده شده است.

وی در این باره گفت: ما هم اکنون اوضاع در امتداد مرزها را به دقت زیر نظر داریم. این مسئله برای ناتو اهمیت دارد و ما ظرفیت، قابلیت و توانایی برای جمع آوری اطلاعات، نظارت دقیق بر آن و درک آنچه در آنجا می گذرد را داریم. ما شاهد تمرکز غیرعادی نیروها هستیم و می دانیم که آنها قبلاً از این نوع نیروها برای مداخله و تهاجم به کشورهای دیگر مانند گرجستان و اوکراین استفاده کرده اند. ما از روسیه می‌خواهیم تا شفاف عمل کرده و از تشدید تنش جلوگیری و به کاهش آن در امتداد مرزهای اوکراین کمک کند.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه