ارسال به دیگران پرینت

درباره اوکراین؛

ینس استولتنبرگ: روسیه را زیر نظر داریم

دبیرکل ناتو امروز جمعه ضمن مطرح کردن ادعاهایی برضد مسکو و پکن، روسیه را به مداخله در امور کشورهای دیگر و چین را به ایجاد چالش در راستای افزایش نفوذش در جهان، متهم کرد.

ینس استولتنبرگ: روسیه را زیر نظر داریم

 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز جمعه طی سخنانی در کنفرانسی در برلین مدعی شد که ناتو از نزدیک تمرکز غیرمعمول نیروهای روسیه در مرز با اوکراین را زیر نظر دارد و هشدار داد که نیروهای مشابه نیز در گذشته توسط مسکو برای مداخله در کشورهای همسایه استفاده شده است.

وی در این باره گفت: ما هم اکنون اوضاع در امتداد مرزها را به دقت زیر نظر داریم. این مسئله برای ناتو اهمیت دارد و ما ظرفیت، قابلیت و توانایی برای جمع آوری اطلاعات، نظارت دقیق بر آن و درک آنچه در آنجا می گذرد را داریم.

استولتنبرگ در ادامه ادعایش گفت که ناتو برای روسیه این مسئله را روشن کرده است که شاهد افزایش قابل توجه نظامی آنها است.

وی در ادامه اتهامش علیه مسکو، افزود: ما شاهد تمرکز غیرعادی نیروها هستیم و می دانیم که آنها قبلا از این نوع نیروها برای مداخله و تهاجم به کشورهای دیگر مانند گرجستان و اوکراین استفاده کرده اند.

دبیرکل ناتو همچنین گفت: ما از روسیه می‌خواهیم تا شفاف عمل کرده و از تشدید تنش جلوگیری و به کاهش آن در امتداد مرزهای اوکراین کمک کند.

استولتنبرگ همچنین ادامه ادعاهایش را درباره چین و آنچه به زعم وی چالش ایجاد شده توسط پکن به دلیل افزایش قدرت اقتصادی و نظامی این کشور است، اختصاص داد.

وی در این رابطه گفت: هدف چین این است که طی چند دهه، پیشرفته ترین و قوی ترین قابلیت های نظامی را داشته باشد.

دبیرکل ناتو ادامه داد: و آنها سرمایه گذاری می کنند. کاری که اکنون در مورد (تسلیحات) هسته ای انجام می دهند واقعا عظیم است. آنها در حال ساخت سیلوهای جدید برای موشک هستند و در فناوری های بسیار پیشرفته سرمایه گذاری می کنند.

وی در پایان و با اشاره به بحث های اخیر در برخی از کشورهای عضو ناتو درباره مشارکت شرکت های چینی در ساخت شبکه های تلفن همراه ۵G، گفت: چین دارد به ما نزدیک تر می شود. در فضا، در فضای مجازی. ما آنها را در آفریقا، در قطب شمال و در حال تلاش برای به دست گرفتن کنترل زیرساخت های حیاتی می بینیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه