ارسال به دیگران پرینت

پیست اسکی توچال | توچال | مسابقات اسکی | مسابقات المپیک

پیست اسکی توچال تهران بازگشایی شد

رئیس هیات اسکی استان تهران گفت: پیست اسکی توچال در فصل ورزشی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ امروز (یکشنبه) ۲۳ آبان ماه با حضور رئیس فدراسیون، فرماندار شمیرانات، مسئولان ورزشی و تله کابین بازگشایی شد.

پیست اسکی توچال تهران بازگشایی شد

مرتضی ساوه شمشکی روز یکشنبه اظهار کرد: پیست توچال به صورت آزمایشی از روز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه مورد بهره برداری قرار گرفت و امروز کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

رییس هیات اسکی استان تهران  با اشاره به اینکه پیست اسکی توچال از امروز تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده برای علاقه مندان دایر است اضافه کرد: امسال به علت بارش ها در البرز مرکزی، برف مناسبی در ارتفاع ۴ هزار متری توچال وجود دارد و علاقه مندان به این ورزش باید به نکات ایمنی و تذکرات لازم رعایت کنند تا  با سلامت کامل به خانه های خود باز گردند.

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۷۵ روز تا آغاز مسابقات اسکی ۲۰۲۲ چین مانده افزود: از روز گذشته آمادگی اردوهای تیم ملی در بخش آلپاین و اسنوبرد با حضور ملی پوشان زن و مرد آغاز شده و از دی ماه، انتخاب در لیگ در بخش اسکی آلپاین، اسنوبرد و صحرا نوردی به ترتیب در پیست های اسکی توچال، دربندسر، دیزین و امامزاده هاشم انجام خواهد شد.

به گفته ساوه شمشکی،تیم ملی کشورمان در بخش آلپاین، اسنوبرد و صحرا نوردی در مسابقات المپیک شرکت خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه مسابقات قهرمانی در تمامی رده های سنی استان در رشته های آلپاین، اسنوبرد، صحرانوردی و اسکی کوهستان برگزار می شود، افزود: برترین های این رقابت ها در مسابقات قهرمانی آسیا که اسفند ماه امسال به میزبانی لبنان برگزار خواهد شد در ترکیب تیم ملی قرار می گیرند.

ساوه شمشکی با اشاره به اینکه بهمن ماه  دوره های کشوری دانش مربیگری در استان فارس برگزار می شود گفت که پس از آن، دوره های دیگری به میزبانی تهران و البرز برگزار خواهد شد.

رییس هیات اسکی استان تهران اضافه کرد: همچنین نیمه دوم بهمن ماه دوره های ارتقای مربیگری درجه سه به ۲ آلپاین و اسنوبرد و پایان اسفند ماه با حضور مدرس خارجی اسکی کلاس های مربی و ارتقای درجه ۲ به یک، درجه یک به مدرسی و باز آموزی مربی گری را مد نظر داریم.

ساوه شمشکی به بارش برف در پیست های شمشک، آبعلی، دربندسر و امامزاده هاشم طی سه روز اخیر اشاره کرد و گفت: هم اینک به روز رسانی تجهیزات بالابر و دستگاه ها انجام شده که با بارش های هفته جاری نیز شاهد بازگشایی این مجموعه ها برای علاقه‌مندان باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با شروع به کار پیست اسکی توچال هزینه اسکی‌۳۰ هزار تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است گفت: تعرفه اسکی برای روز های شنبه ۱۴۰ هزار تومان، یکشنبه تا چهارشنبه ۱۸۰ هزار تومان و روزهای پنجشنبه، جمعه وایام تعطیل ۲۱۰ هزار تومان است.

 هم اینک ۵ مدرسه اسکی(هر پیست یک مدرسه تخصصی) در فصل اسکی دایر می‌شود و پیست های اسکی استان تهران شامل توچال، دربندسر، آبعلی، شمشک و امامزاده هاشم است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه