ارسال به دیگران پرینت

دیابت | رژیم غذایی | سلامت قلب | پیشگیری از چاقی

فواید باور نکردنی مصرف روزانه گردو

گردو، جزء سالم‌ترین خوراکی‌ها محسوب می‌شود که به‌دلیل مقدار فراوان امگا3 و آنتی‌اکسیدان‌ها شهرت دارد.

 فواید باور نکردنی مصرف روزانه گردو

مطالعات مختلف نشان می‌دهد گنجاندن گردو در رژیم غذایی می‌تواند به حفظ سلامت قلب و سیستم گوارش بدن کمک ‌کند. به‌طور کلی، مصرف روزانه گردو در افزایش طول عمر موثر است و خطر بروز دیابت را کاهش می‌دهد.

در ادامه این مطلب، به 3 فایده عادت به خوردن این مغزه اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از: 

1. منبع غنی امگا3

از بین انواع مغزها، گردو تنها آجیلی است که می‌تواند نیاز بدن به اسیدهای چرب امگا3 را تامین کند. اسیدهای چرب برای رشد و عملکرد مطلوب اندام‌های مختلف به‌خصوص مغز ضروری است اما در بدن ساخته نمی‌شود و حتما باید از طریق مواد غذایی تامین شود. خوردن 4 گردو در روز می‌تواند 75 درصد نیاز روزانه امگا3 و 90 درصد نیاز روزانه امگا6 را تامین کند. البته این چربی‌ها خیلی سریع اکسید می‌شوند و به‌همین دلیل گردو را باید دور از نور و حرارت نگه داشت. 

2. پیشگیری از چاقی

مقدار پروتئین گردو تقریبا معادل غلات و حبوبات است و از همین‌رو یکی از بهترین خوراکی‌ها به خصوص در رژیم‌های لاغری محسوب می‌شود. پروتئین‌های گردو در کنار فیبرهای سرشار آن تاثیر ضدگرسنگی طبیعی دارد که می‌تواند انرژی بالایی تولید کند اما باعث چاقی نمی‌شود. از طرفی، مطالعات بسیاری نشان می‌دهد افرادی که به‌طور منظم گردو مصرف می‌کنند، کمتر مستعد چاقی هستند و در صورت رعایت رژیم غذایی زودتر لاغر می‌شوند. البته این تاثیر مثبت در مورد بادام، پسته و فندق نیز تایید شده ‌است. 

3. سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی

گردو منبع خوبی از پتاسیم و منیزیم است که برای عملکرد مطلوب سیستم قلبی عروقی و پیشگیری از استرس ضروری است. از آنجا که این مواد معدنی بدن را قلیایی می کنند، در پیشگیری از گرفتگی و درد عضلانی پس از تمرینات ورزشی ناشی از تولید اسید لاکتیک موثر است. خوردن گردو همچنین به تامین کلسیم، آهن و تقریبا تمام ویتامین‌های گروه B به‌خصوص B1، B5، B6 وB9 کمک می‌کند.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه