ارسال به دیگران پرینت

مخابرات | بازار

لزوم حرکت اپراتورهای مخابراتی به سمت بازارهای دیجیتال محور

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران بر لزوم حرکت اپراتورهای مخابراتی به سمت بازارهای دیجیتال محور تاکید کرد.

لزوم حرکت اپراتورهای مخابراتی به سمت بازارهای دیجیتال محور

رضا خلیلی در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات شرکت مخابرات که با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد ستادی، معاونین شرکت و مدیران مناطق به صورت حضوری و ویدیو کنفرانسی با سراسر کشور برگزار شد ، با اشاره به روند خلق فناوری های آتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد: در حال حاضر تقاضا برای اتصال هم برای خانه ها و هم برای بنگاه های اقتصادی به سرعت در حال تغییر است و شرکت ها و سازمانها دیگر فقط روی پهنای باند برای اتصال تمرکز نمی کنند، بلکه اتصال شرکت از فناوری ارتباطی (CT) به فناوری عملیاتی (OT) تغییر کرده است.

وی افزود: برآورد ۳۴۰ میلیارد دلار درآمد در بخش بازار دیجیتال سازی خانگی و ۸/۶ تریلیون دلار در بخش بازار دیجیتال سازی صنعت برای این حوزه در مدت سه سال پیش بینی شده است.

معاون امور شبکه شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: گسترش اتصال و همگرایی ابری به به موضوعات اصلی مرتبط با اتصال تبدیل شده و برای حرکت اپراتورهای مخابراتی از شبکه ها و سرویسهای کنونی به سمت بازارهای دیجیتال (خانگی و صنعتی)، برنامه ریزی و اقدام جهشی در سه جهت ضروری است.

وی افزود: تلفیق شبکه ها، دیجیتالی شدن بزرگترین فرصت برای صنعت ICT است و اپراتورها می توانند نقش بزرگی در این فرایند داشته باشند. در این راستا تلفیق اتصال باند پهن با فناوری ابری منجر به فعال سازی دیجیتالی شدن می شود. بدون شک، ابر در هسته دیجیتالی شدن قرار دارد ف به صورت کلی"تلفیق" در دیجیتالی سازی بسیار مهم است، زیرا اتصال باید ابر محور باشد و به شرکت ها در مهاجرت به فن آوری ابری کمک کند.

مهندس خلیلی گفت: برای پیاده سازی تلفیق دو مرحله باید مد نظر قرار گیرد. در مرحله اول، اتصال باید بر محور ابر باشد و در مرحله دوم، اتصال باید با ابر همگرا شده و یک اکوسیستم بسازد. این بخش چالش برانگیز است، اما با ارزش ترین بخش نیز هست. برای پیاده سازی شبکه ابری منتخب، کوچک سازی و باز بودن قابلیت های شبکه، مورد نیاز است.

وی گفت: در معماری شبکه های آتی سه ویژگی مهم می بایست مد نظر قرار گیرد. ویژگی فنی که شامل موضوعاتی از قبیل پهنای باند تضمین شده، تاخیر ثابت و کم و Packet Lost مدیریت شده می باشد. در ویژگی شبکه ابری گسترش آسان و تامین سریع مد نظر می باشد. ویژگی سوم نیز به استفاده از تجهیزات و فناوری های سازگار با محیط زیست و مصرف انرژی کمتر اشاره دارد.

مهندس خلیلی یادآور شد: پوشش وسیع و گسترش شبکه ارتباطی فیبر نوری برای شبکه های خانگی و صنعتی، ضرورت رسیدن به شبکه های فناوری محور آتی است. مدیریت و کنترل تجهیزات صنعتی (رباتها) در کارخانه های هوشمند نیز تماماً از طریق ابر شبکه انجام خواهد گرفت.

وی افزود: در شبکه های خانگی آتی و فناوری محور جایگزین شبکه های کنونی، به جای اختصاص یک فیبر به هر خانه نسبت به اختصاص فیبر جداگانه و مستقل برای هر یک از بخشهای خانه و همچنین تامین پهنای باند مناسب برای اتصال تجهیزات خانگی به شبکه اقدام می شود.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه