ارسال به دیگران پرینت

واکسیناسون | واکسیناسون علیه کرونا | واکسن

افرادی که دریافت دُز سوم واکسن شامل حال آنها میشود مشخص شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: از هفته جاری افرادی بالای ۶۰ سال سن برای دریافت دُز سوم واکسن یا دُز یادآور از سوی مرکز بهداشت استان فراخوان می‌شوند.

 افرادی که دریافت دُز سوم واکسن شامل حال آنها میشود مشخص شدند

مجید شیرانی شامگاه شنبه  افزود: افرادی که دریافت دُز سوم شامل حال آنها شود از سوی مرکز بهداشت فراخوان می‌شوند و طبق جدول تعیین شده می‌توانند یکی از انواع واکسن موجود دراستان را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: محدودیتی در خصوص انواع واکسن در استان وجود ندارد و به اندازه کافی برای تمامی افراد بالای ۱۲ سال در استان واکسن وجود دارد و توصیه می‌شود ۲۰ درصد جمعیتی که هنوز اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند سریع‌تر به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

شیرانی با اشاره به اجرای پرشتاب طرح واکسیناسون علیه کرونا در استان، اظهار داشت: تاکنون ۸۰ درصد جمعیت استان دُز نخست و حدود ۶۰ درصد دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری به آخرین رنگ‌بندی شیوع کرونا اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: طبق این رنگ‌بندی شهرستان قرمز در استان نداریم، هفت شهرستان شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل، کیار، سامان و فارسان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سه شهرستان کوهرنگ، بن و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

شیرانی با اشاره به آمار مبتلایان کرونا در استان از شناسایی ۷۴ بیمار مبتلا به این ویروس در شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۸ بیمار بستری شدند و ۵۶ بیمار سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی همچنین از فوت سه بیمار مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به یک هزار و ۶۸۲ نفر رسید.

 از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۵ آبان ۲۴۱ هزار و۵۴۱ مورد تست تشخیص مولکولی از بیماران مشکوک به علائم بالینی کرونا گرفته شده که بر اساس آن ۸۴ هزار و ۴۲۷ مبتلا به این ویروس شناسایی شده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه