ارسال به دیگران پرینت

وضعیت کرونایی استان گیلان | تعداد بیماران رو به افزایش است

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری شدن ۴۵۰ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در گیلان خبر داد و گفت: شمار بستری‌شدگان کرونایی از ۲ هزار نفر عبور کرد.

وضعیت کرونایی استان گیلان  | تعداد بیماران رو به افزایش است

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری شدن ۴۵۰ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در گیلان خبر داد و گفت: شمار بستری‌شدگان کرونایی از ۲ هزار نفر عبور کرد.

 آبتین حیدرزاده شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت کرونایی استان گیلان همچنان قرمز و تعداد بیماران سرپایی و بستری‌شدگان رو به افزایش است اظهار داشت: بیش از 4 هزار بیمار سرپایی در 24 ساعت گذشته بررسی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برای درمان سرپایی حدود 200 بیمار از تعداد مذکور اقدام شد تصریح کرد: 450 بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در گیلان بستری شدند و تعداد کل بیماران بستری از 2 هزار نفر هم عبور کرد و 350 بیمار نیز در وضعیت وخیم به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان به مراتب وخیم‌تر از اسفند سال گذشته است ابراز داشت: از همه مردم تقاضا داریم وضعیت را وخیم در نظر بگیرند و به هیچ‌وجه برای امور غیرضروری از منزل خارج نشده و در هیچ تجمعی شرکت نکنند.

حیدرزاده با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در مراسمات مذهبی عنوان داشت: در مراسمات فاصله‌گذاری حتماً رعایت شود و مدت زمان آن نیز کوتاه بوده و در فضای باز باشد تا موجبات انتقال بیماری فراهم نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مردم از ورود به پاساژها و اماکن شلوغ خودداری کنند افزود: همکاران ما مشاغل 2، 3 و 4 که نباید در شهرهای قرمز باز باشند را پلمب خواهند کرد تا وضعیت استان بدتر از وضع کنونی نشود.

وی با تأکید بر اینکه صرفاً واکسیناسیون کمکی به کنترل بیماری نمی‌کند و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود نمی‌توانیم وضعیت وخیم استان را کنترل کنیم افزود: در روند واکسیناسیون نیز تغییراتی اعمال کردیم تا تجمع پر محل واکسیناسیون کاهش یابد.

حیدرزاده گفت: بر این اساس در هر محل واکسیناسیون باید حداکثر 100 الی 200 نفر در روز واکسینه شوند بدین منظور تعداد اماکن را افزایش دادیم تا تجمعات کاهش یابد همچنین مردم از حضور در مراکز واکسیناسیون بدون دریافت نوبت پیامکی خودداری کنند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه