ارسال به دیگران پرینت

گاز | افزایش قیمت گاز | اروپا

قیمت گاز در اروپا افزایش یافت

بر اساس داده های بورس بین قاره ای لندن ICE، پس از توقف پمپاژ گاز به آلمان از طریق خط لوله یامال-اروپا و شروع جریان معکوس در روز شنبه، قیمت گاز در اروپا در معاملات روز دوشنبه ۱۱ درصد افزایش یافت.


 قیمت گاز در اروپا افزایش یافت

تاس، بر اساس داده های بورس بین قاره ای لندن ICE، پس از توقف پمپاژ گاز به آلمان از طریق خط لوله یامال-اروپا و شروع جریان معکوس در روز شنبه، قیمت گاز در اروپا در معاملات روز دوشنبه 11 درصد افزایش یافت.

با باز شدن معاملات بورس در روز دوشنبه، قیمت قراردادهای آتی گاز برای تحویل در ماه دسامبر در معاملات بورس گاز هلند به حدود 861 دلار در هر 1000 متر مکعب یا 72 یورو در هر مگاوات ساعت رسید (بر اساس نرخ فعلی مبادله یورو در برابر دلار، قیمت‌ها در بورس لندن ICE به یورو است).

بر اساس این گزارش، افزایش کلی قیمت گاز از 11 درصد نیز عبور کرد.

پمپاژ گاز به اروپا از طریق خط لوله یامال-اروپا صبح شنبه متوقف شد. پس از آن جریان معکوس گاز از طریق این خط لوله آغاز شد. اوایل روز دوشنبه، عرضه معکوس گاز از آلمان از طریق این خط لوله در مقایسه با روز گذشته 3.6 برابر افزایش یافت.

این افزایش قیمت در حالی بود که روز جمعه، 29 اکتبر، قیمت گاز در اروپا برای اولین بار از 17 سپتامبر به زیر 800 دلار در هر 1000 مترمکعب رسیده بود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه