ارسال به دیگران پرینت

پیشنهاد یک میلیارد یورویی آلمان برای جلوگیری از تحریم گازی آمریکا

برلین برای جلوگیری از وضع تحریمهای آمریکا علیه خط لوله نورد استریم ۲ که گاز را مستقیما از روسیه به آلمان وارد می کند، پیشنهاد کرده بود یک میلیارد یورو برای ساخت دو پایانه گاز طبیعی مایع هزینه کند.

پیشنهاد یک میلیارد یورویی آلمان برای جلوگیری از تحریم گازی آمریکا

هفته نامه آلمانی دی تسایت در گزارشی نوشت: اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان در نامه ای به تاریخ هفتم اوت پیش از این که واشنگتن تحریمهایی را علیه شرکتهای مشارکت کننده در ساخت خط لوله دریای بالتیک وضع کرده و عملا باعث توقف ساخت این پروژه شود، این پیشنهاد را مطرح کرده بود. در پی تحریمهای آمریکا علیه شرکتهای مشارکت کننده در ساخت خط لوله نورد استریم ۲ که باعث کناره گیری آنها از روند ساخت این خط لوله شد، روسیه در تلاش است تا ساخت این پروژه را به تنهایی تکمیل کند.

آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی با خط لوله نورد استریم ۲ به شدت مخالف بوده و می گویند این خط لوله وابستگی اروپا به گاز روسیه را افزایش می دهد و به ضرر کشورهای مسیر ترانزیت صادرات گاز روسیه مانند لهستان و اوکراین است.

آمریکا که در نتیجه افزایش تولید گاز شیل، تولید انرژی فراوانی دارد به دنبال توسعه صادراتش به کشورهای دیگر از جمله آلمان است که به شدت به واردات گاز نیازمند بوده و عمده وارداتش از روسیه است.

وزیران آلمانی از جمله شولتس می گویند این انگیزه ضدیت واشنگتن با خط لوله نورد استریم ۲ است.

وزیر دارایی آلمان در نامه ای به استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا که توسط دی تسایت مشاهده شده است، به طرف آمریکایی قول داده بود اگر واشنگتن موافقت کند علیه شرکتهای مشارکت کننده در ساخت نورد استریم ۲ تحریم وضع نکند، آلمان یک میلیارد یورو از بودجه عمومی برای ساخت پایانه های واردات ال ان جی فراهم خواهد کرد.

این پیشنهاد پیش از مسمومیت ماه گذشته الکسی ناوالنی، منتقد برجسته کرملین مطرح شده بود. وی اکنون در آلمان در حال بهبود است. مسمومیت وی فشارها بر دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به منظور متوقف کردن پروژه انرژی نورد استریم ۲ را افزایش داد.

بر اساس گزارش رویترز، به نظر می رسد مردم آلمان در خصوص توقف این پروژه دچار دو دستگی شده اند. نتایج یک نظرسنجی نشان داد که ۵۴.۹ درصد از مردم آلمان مخالف متوقف کردن این پروژه هستند و به همین تعداد نظر منفی نسبت به دولت روسیه دارند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه