ارسال به دیگران پرینت

اقتصاد | اقتصاد جهانی | کشاورزی ایران

اظهارات شافعی درباره شرایط اقتصادی کشور

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سیر حرکت اقتصادی کشور در سال گذشته نشان می‌دهد که سهم ایران از اقتصاد جهانی نصف شده است. وی افزود: اکنون شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که تحمل و فرصتی برای آزمون و خطا در این حوزه وجود ندارد.

اظهارات شافعی درباره شرایط اقتصادی کشور

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اکنون شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که تحمل و فرصتی برای آزمون و خطا در این حوزه وجود ندارد.

غلامحسین شافعی روز شنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امروز شاید آخرین فرصت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور باشد گفت: بهبود اقتصاد سال‌هاست که در سخن، اولویت اول کشور است، اما تمام نشانه‌ها می‌گوید که در عمل مورد توجه نبوده است.

وی افزود: اگر تنها ۲۰ درصد از توصیه‌های مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد و تولید عملی می‌شد، مشکلی نداشتیم؛ به طور مثال در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، موانع بیشتری بر سر راه تولید قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سیر حرکت اقتصادی کشور در سال گذشته نشان می‌دهد که سهم ایران از اقتصاد جهانی نصف شده است.

شافعی بیان کرد: در حوزه صنعت و کشاورزی، تعبیر درستی از خودکفایی در کشور وجود ندارد و تصور می‌شود خودکفایی یعنی تولید صفر تا ۱۰۰ محصولات را خودمان انجام دهیم و به طور مثال، کارخانه به جای توجه به اصل محصول، در صدد است کارتن مورد نیاز بسته‌بندی را نیز خودش تولید کند.

وی افزود: مدیران عالی استان‌ها و کشور در ستاد‌های مختلف تقسیم شده اند و به انجام وظیفه مشغول هستند؛ این موضوع باعث طولانی شدن روند کار‌ها می‌شود و از طرفی یافتن مسئول پاسخگو مشکل می‌شود و همواره یافتن مقصر دشوار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هیچ دولتی بدون کمک بخش خصوصی توانایی حل مشکلات کشور را ندارد.

احداث ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی استان در ورودی غربی شهر سمنان در زمینی به مساحت پنج هزار و ۶۰۰ مترمربع و زیربنای پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع از سال ۹۳ آغاز شد و امروز با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران و هیات همراه و جمعی از مقامات استان سمنان افتتاح شد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه