ارسال به دیگران پرینت

اینترنت رایگان | وزارت ارتباطات | دانش آموزان

آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی تا ۱۴ مهر

حدود ۲ سال قبل و با آغاز پاندمی کرونا، دولت تصمیم گرفت برای حفاظت از سلامت دانش آموزان و معلمان، آموزش کشور را به سمت مجازی شدن ببرد. توسعه یک پلتفرم برای تبدیل شدن به شبکه دانش آموزی از جمله اولین اقداماتی بود که توسط اپراتورها انجام شد.

آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی تا ۱۴ مهر

دانشجویان و طلاب تا روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه مهلت دارند که برای دریافت اینترنت رایگان ثبت نام کنند.

به گزارش ایرنا، بسته هدیه برای دانشجویان و طلاب با حجم ۳۰ گیگابایت و برای بازه زمانی ۶ ماهه پیش‌بینی شده و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام در حساب کاربری مربوط به تلفن همراه یا ثابت آنها منظور می­‌شود.

امکان فعال­‌سازی بسته هدیه بر روی تلفن همراه دانشجویان یا بر روی تلفن ثابت (ADSL) وجود دارد. درج شماره تلفن همراه تحت مالکیت کد ملی اظهار شده در مراحل ثبت نام، الزامی است.

بنابر اعلام سامانه ثبت‌نام بسته اینترنت رایگان، از روز چهارشنبه هفتم مهر دانشجویانی که رقم آخر کدملی آن‌ها ۰، ۱ و ۲ بود امکان ثبت‌نام داشتند.

روز پنج شنبه هشتم مهرماه هم سامانه برای ثبت‌نام دانشجویانی با رقم آخر کدملی ۳، ۴ و ۵ باز بود. روز جمعه (نهم مهرماه) هم دانشجویانی که کدملی آن‌ها با عدد ۶، ۷، ۸ و ۹ تمام می‌شد، امکان ثبت‌نام داشتند و از امروز شنبه (۱۰ مهرماه) تا روز چهارشنبه ۱۴ مهر دانشجویانی که از این زمان بندی جا مانده‌اند، می‌توانند ثبت نام خود را در سامانه ictgifts.ir به ثبت برسانند.

از مدتی قبل خبر تخصیص بسته اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات برای معلمان، اساتید، دانشجویان و طلاب منتشر شد. اوایل هفته،   معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با ایرنا جزییات این بسته‌ها را تشریح کرد.

ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: این بسته رایگان برای دانشجویان و طلاب ۳۰ گیگابایتی به مدت ۶ ماه است.

نکته مهم این است که ترافیک بسته هدیه از زمان فعال سازی به مدت ۶ ماه اعتبار دارد و حتی اگر با تأخیر زمانی نیز فعال شود، از همان روز به مدت ۶ ماه در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

شبکه رایگان شاد

همچنین برای دانش آموزان با آغاز مهرماه وزارت ارتباطات در راستای مسوولیت اجتماعی خود در آموزش الکترونیکی، مانند سال‌ گذشته، اینترنت شبکه دانش‌آموزی شاد را رایگان اعلام کرد.

با اعلام وزیر ارتباطات و اپراتورها، اکنون ترافیک راه‌یابی شده به سمت سامانه شاد در سراسر کشور و توسط تمام اپراتورها اعم از ثابت و همراه رایگان است. هر کدام از دانش‌آموزان، اولیا و معلمان در سراسر کشور به سامانه شاد متصل شوند، این ترافیک رایگان خواهد بود و از بسته کاربری افراد، چیزی کسر نخواهد شد. این مساله به‌تمامی اپراتورهای کشور ابلاغ شده است.

حدود ۲ سال قبل و با آغاز پاندمی کرونا، دولت تصمیم گرفت برای حفاظت از سلامت دانش آموزان و معلمان، آموزش کشور را به سمت مجازی شدن ببرد. توسعه یک پلتفرم برای تبدیل شدن به شبکه دانش آموزی از جمله اولین اقداماتی بود که توسط اپراتورها انجام شد.

از همان زمان وزارت ارتباطات برای کمک به آموزش مجازی و دسترسی عادلانه همگانی به این امکان بسته‌های اینترنت برای دانش آموزان، معلمان، دانشجویان، اساتید دانشگاه و طلاب طی چند مرحله بسته‌های اینترنت در نظر گرفت و در فواصل مختلف به آن‌ها ارایه شد.

روزها و هفته‌های ابتدایی کرونا، ترافیک در شبکه ارتباطی کشور به قدری بالا رفت که همه بخش‌های وزارت ارتباطات برای تامین ظرفیت مناسب و برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، شبانه‌روزی شروع به کار کردند. تخصیص بسته‌های اینترنت رایگان امکانی بود که وزارت ارتباطات به نمایندگی از دولت برای روشن نگه داشتن چراغ آموزش در کشور در چند مرحله به دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه و حوزه اختصاص داد. 

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • Z ارسالی در

      من دانشجو هستم ثبت کردم ولی نه پیامکی نه خبری شد
      دوباره کد ملی مو زدم گفت این کد ملی قبلا ثبت شده ، کی فعال میشه؟ حدودا ۱۰ روز هست گذشته از ثبت

      • ناشناس ارسالی در

        منم ثبت کردم ولی فعال نشده

    • احمدرضا ارسالی در

      سلام من دانشجو هستم با شماره. همراه اول ثبت کردم برام نیامد ولی الان با خط ایرانسل می خواهم بزنم می نویسه از قبل ثبت شده برای من کی فعال میشه

    • ایدا ارسالی در

      من دانشجو هستم دوازده روزه ثبت کردم ولی نتی برمندفعال نشده

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه