ارسال به دیگران پرینت

ویتا‌مین‌های A,C,E | سبزیجات | آنتی اکسیدان‌ها

فواید شگفت انگیز پوست بیرونی سیر و پیاز

سیر و پیاز ممکن است جز پر مصرف‌ترین سبزیجات در تمام دستور پخت‌های دنیا می‌باشند، ولی اغلب ما پوست بیرونی آن‌ها را دور میریزیم. این پوشش کاغذی ممکن است دور ریختنی به نظر برسد، ولی وقتی از ارزش غذایی بالا و کاربرد‌های خانگی آن‌ها آگاه گردید، شگفت زده می‌شوید.

فواید  شگفت انگیز پوست بیرونی سیر و پیاز

گیاهان به طور طبیعی ساکن می‌باشند، و هر چیزی که برای حمایت و محافظت از خود نیاز دارند، خودشان تولید می‌کنند ازاین رو منطقی به نظر می‌رسد که تمرکز خواص محافظتی خود را در لایه بیرونی که بیشتر در معرض آسیب‌های محیطی است، بگذارند.

پوست بیرونی سیر و پیاز منبعی غنی از ویتا‌مین‌های A,C,E و سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است؛ پوست سیر ضمنا منبع فلاونوئید مخصوصا نوع کوئرستین است که آنتی اکسیدان و آنتی بیوتیکی قوی می‌باشد. پوست کندن سیر آنتی اکسیدان فنیل پروپانوئید را از بین می‌برد که می‌تواند از قلب محافظت کند و همزمان با مبارزه با پروسه پیری، سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و کلسترول خون را پایین می‌آورد پس چنانچه پوست سیر را در بین محصولات سلامتی در بازار دیدید، تعجب نکنید.

نکته مهم:برای استفاده بیشتر از فواید سیر و پیاز، تا جایی که ممکن است از نوع ارگانیک آن‌ها استفاده کنید تا از سموم آفت کش که بر روی لایه بیرونی سبزیجات استفاده می‌شود، دوری کنید؛ حال به بررسی کاربرد‌های پوست پیاز و سیر می‌پردازیم.

مهم‌ترین کاربرد‌های پوست پیاز و سیر در خانه داری

پوست پیاز مواد مغذی بیشتری به سوپ و خورشت اضافه می‌کند:

می‌توانید برای اضافه کردن مواد مغذی بیشتر به سوپ، خورشت و آب گوشت از پوست پیاز و سیر استفاده کنید. بعد از مدتی پوست کاغذی را از غذا خارج کنید.

برشته شدن بهتر سیر با نکندن پوست آن

وقتی که سیر را کبابی می‌کنید، پوستش را نکنید. این لایه محافظتی، سیر را نرم نگه می‌دارد و مواد مغذی بیشتری به آن اضافه می‌کند.

برنج مغذی تربا اضافه کردن پوست پیاز

درحین پخت برنج به آن پوست پیاز اضافه کنید تا ویتا‌مین‌های آن را زیادتر کنید. اجازه دهید تا زمان پخت کامل برنج با هم بپزند و در آخر به راحتی پوست را جدا کنید.

کاربرد پوست پیاز برای پختن نان

یک قاشق چایخوری پوست پودر شده پیاز را به خمیر نان خانگی اضافه کنید تا طعمی ملایم و مواد مغذی بیشتری به آن بدهید.

پوست پیاز گرفتگی ماهیچه را التیام می‌دهد

خواص دمنوش پوست پیاز

پوست پیاز را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید تا یک دم کرده تهیه کنید. محلول را صاف کنید و پیش از خواب بنوشید تا گرفتگی ماهیچه‌ها بهتر شود.

دم کرده پوست پیاز خواب آور است

به دلیل خاصیت خواب آوری، یک فنجان چای پوست پیاز دم کنید. خیلی راحت آب جوش را روی مقداری پوست پیاز بریزید و درپوش ظرف را گذاشته، اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه همانگونه بماند. چای را صاف کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

پوست سیر و پیاز به کود مواد مغذی اضافه می‌کند

پوست پیاز چه کاربردی در خانه داری دارد

پوست سیر و پیاز راه خوبی برای اضافه کردن مواد مغذی به کود است که می‌تواند رشد گیاهان تان را سرعت ببخشد.

رنگ کردن تخم مرغ رنگی، پشم و پارچه با پوست پیاز

کاربرد پوست پیاز برای رنگ کردن تخم مرغ

از پوست پیاز قرمز برای رنگ کردن تخم مرغ استفاده کنید. ضمنا می‌توانید از پوست قرمز یا قهوه‌ای برای رنگ کردن پارچه و پشم استفاده کنید.

کاربرد پوست پیاز برای رنگ مو

پوست پیاز به مو رنگ زیبای قهوه‌ای طلایی می‌دهد. خیلی راحت پوست پیاز را به ظرف آب اضافه کنید و ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بجوشانید. اجازه دهید یک شب خنک شود و آب را صاف کرده و روی موی تمیز بریزید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی مو بماند، سپس آب بکشید.

پوست سیر و پیاز خارش پوست را کاهش می‌دهد

کاربرد‌های شگفت انگیز پوست سیر

خاصیت ضد قارچی پوست سیر و پیاز، باعث تاثیر آن‌ها بر کاهش مشکلات خارش پوست، مانند خارش پای ورزشکاران می‌شود.

‌نمی‌توانید هم‌اکنون از آن‌ها استفاده کنید؟ پس آن‌ها را فریز کنید؛ به این روش که به راحتی آن‌ها را داخل پلاستیک یا ظرف فریزر بگذارید و فریز کنید تا بعدا از آن‌ها استفاده کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه