ارسال به دیگران پرینت

اشتباهات جبران ناپذیر در حمام

برخی افراد هنگام رفتن به حمام مرتکب اشتباهاتی می شوند که ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به بدن خود برسانند. اشتباهاتی که عواقب آن کوری چشم است.

اشتباهات جبران ناپذیر در حمام

وقتی که صحبت از بهداشت فردی می شود، حتماً یاد روتین های صبحگاهی و شبانه برای مراقبت از پوست و موی خود می افتید. متاسفانه اگر نکات مهمی را در این بین رعایت نکنید، با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

از طرفی بسیاری از ما نمی دانیم که چه کار هایی را هنگام دوش گرفتن به شکل غلط انجام می دهیم که آسیب جبران ناپذیری به بخش های مختلف بدنمان وارد خواهد کرد .

پزشکان توصیه می کنند که هرگز با لنز حمام نکنید

اگر همزمان که لنز داخل چشم تان دارید به حمام بروید، با دنیایی از مشکلات مواجه خواهید شد. متخصصان بر این عقیده هستند که حتماً قبل از دوش گرفتن باید لنز را از داخل چشم تان خارج کنید و هرگز نباید با آب برخورد داشته باشد.

پس این قضیه فقط در مورد حمام نیست. بلکه قبل از شنا یا وارد شدن به یک جای پر آب حتماً باید لنز را از چشم هایتان خارج کنید و آن را با دقت بشویید.

متخصصان چشم بر این عقیده هستند که آب های مختلف از منابعی مثل دوش حمام یا استخر ممکن است حاوی انواع مختلفی از جرم ها باشد که بسیاری از آن ها برای چشم مشکل و حساسیت ایجاد می کنند. ممکن است که این باکتری ها به لنز بچسبند و آن را به چشم شما منتقل کنند.

اگر لنز نداشته باشید و این آب های آلوده وارد چشم تان شود، پلک زدن به عنوان یک واکنش طبیعی می تواند این باکتری ها را از داخل چشم بیرون کند اما اگر لنز داشته باشید، این باکتری ها به طور کامل به لنز می چسبند و روی آن باقی می مانند و هیچ راهی برای خلاص شدن از آن ها وجود ندارد؛ به غیر از اینکه دیگر لنز ها را استفاده نکنید.

 بعضی از این باکتری ها کاملا نادر هستند اما احتمال وجود آن ها در آب زیاد است و باعث ایجاد عفونت خواهند شد که وضعیت دردناک و سختی را برای فرد ایجاد می کند و پروتئین هایی را تولید می کنند که در شبکیه حل می شود و باعث ایجاد یک پوشش محافظتی خارجی روی قسمت جلوی چشم می شود که وضعیت خطرناکی را به وجود می آورد.

برخورد آب با لنز می تواند باعث چسبیدن لنز به چشم شود

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، آب می تواند باعث تغییر شکل لنز ها، ورم و چسبیدن آن ها به چشم شود که نه تنها قرار دادن و خارج کردن آن ها را سخت می کند، بلکه می تواند روی شبکیه هم خراش بیاندازد. این خراش ها زیر میکروسکوپ به طور واضح قابل مشاهده هستند و محلی برای ورود جرم و میکروب و عامل ایجاد باکتری خواهند بود.

 اگر لنز شما با آب برخورد کرد، سریعا آن را بیرون بیاورید

اگر حواستان نبود و با لنز زیر دوش آب رفتید، هر زمان که متوجه شدید سریعاً از زیر آب بیرون بیایید، دست های خود را به طور کامل خشک کنید و با دقت لنز ها را از چشم تان خارج کنید و آن ها را در جای مخصوصشان بگذارید تا باکتری و جرم به لنزتان نچسبد. همچنین هنگام در آوردن لنز و لمس آن، باید دست تان کاملاً خشک باشد.

حتماً بعد از آن، لنزها را داخل محلول ضدعفونی کننده مخصوص خود بگذارید

علائمی که نشان می دهد لنزهای شما با آب تعامل منفی داشته و قرار است به چشم تان آسیب وارد کند، شامل سوزش، قرمزی، تاری دید و دیگر علائم غیر معمول است و اگر هر کدام از این مشکلات را داشتید، حتما در سریع ترین زمان ممکن با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه