ارسال به دیگران پرینت

ساعت کاسیو اصل چه مشخصاتی دارد؟

بسیاری باور دارند کاسیو فراتر از یک ساعت است و کار آن تنها نشان دادن زمان نیست، امکانات عجیب و شگفت انگیز ساعت کاسیو سبب محبوبیت آن شده و آن را در سراسر جهان مشهور کرده است.

ساعت کاسیو اصل چه مشخصاتی دارد؟

بسیاری باور دارند کاسیو فراتر از یک ساعت است و کار آن تنها نشان دادن زمان نیست، امکانات عجیب و شگفت انگیز ساعت کاسیو سبب محبوبیت آن شده و آن را در سراسر جهان مشهور کرده است. قیمت مناسب، دوام و طراحی زیبا از ویژگی‌های محبوب این ساعت‌ها است که باعث شده بیشتر جوانان این مدل ساعت‌ها را ‌بپسندند. در کنار تمام این ویژگی‌ها طراحی متنوع محصولات این برند طیف‌های مختلفی از افراد با سلیقه‌های مختلف را به خود جلب کرده است. شاید به نظرتان برسد که بیش از اندازه از این برند ساعت مچی تعریف کردیم اما اگر با طرفداران متعصب آن رو‌به‌رو شوید متوجه می‌شوید که زیاده روی نکردیم.

 

مشهورترین ساعت‌های مچی کاسیو کدامند؟

بدون شک ساعت جی شاک شناخته شده‌ترین محصول این برند است که مورد پسند ورزشکاران، افرادی که کارهای سخت بدنی دارند و جستجوگران طبیعت قرار گرفته است. این ساعت‌ها به دوام و دقت بالا مشهور هستند و تنوع بالای مدل‌های آن زمانی آشکار می‌شود که کلکسیون این محصولات را از ابتدا تا امروز بررسی کنید.

ساعت‌های جی شاک در فضا هم بکار گرفته شده و با فضا نوردان از مدار زمین خارج شدند البته در این شرایط هم بدون مشکل با دقت اولیه به کار خود ادامه دادند. خاصیت ضد آب و کرنومتر مهمترین ویژگی‌های این محصولات است. ساعت‌های خورشیدی جی شاک به باتری نیازی ندارند و انقلابی در صنعت  ساعت سازی جهان به وجود آوردند.

بی بی جی دومین سری شناخته شده محصولات کاسیو است که بیشتر بین خانم‌های امروزی و مدرن طرفدار دارد. این ساعت‌ها برای خانم‌های فعال طراحی شده و مناسب استایل‌های اسپرت و غیر رسمی هستند. بی بی جی یک اثر هنری کامل است و تنها ساعت نیست. زنگ هشدار تایمر این ساعت‌ها کاربردهای زیادی دارد که سبب محبوبیت آن شد.

خانم‌های کوهنورد از دماسنج و بارو متر این سری از محصولات کاسیو زیاد استفاده می‌کنند و خاصیت ضد ضربه و مقاومت بالای آن باعث می‌شود به راحتی آسیب نبینند. آنالوک یا دیجیتال هر کدام را بپسندید در سری محصولات بی بی جی در دسترس شما قرار دارد.

وقتی ادیفایس به بازار معرفی شد خیلی سر و صدا کرد و دلیل آن هم تکنولوژی نوینی بود که به این ساعت کاسیو اجازه می‌داد نیروی مورد نیاز موتور خود را از طریق نور خورشید تامین کند. این انرژی با اندک نوری مثل نور مصنوعی محیط‌های بسته هم تامین می‌شود و ساعت را شارژ می‌کند. این ساعت‌ها چند زمانه هستند و به صورت همزمان ساعت دقیق چند کشور را نمایش می‌دهند.

پروترک با بندهای متفاوت پارچه‌ای مناسب طبیعت گردی است و قطب نمای آن کمک می‌کند در هر موقعیتی به راحتی بتوانید جهت درست را شناسایی کنید. این تنها یک ساعت نیست و در محیط طبیعت می‌تواند با کمک به مسیریابی صحیح جان شما را نجات دهد. این ساعت‌ها از نظر ظاهری هم بسیار جذاب هستند.

سری محصولات شان کاسیو ویژه خانم‌ها طراحی شد، بند چرمی و فلزی این ساعت‌ها کمک می‌کند که با استایل‌های رسمی هم به راحتی ست شود، بکارگیری بهترین مواد اولیه به این ساعت حالت لوکس داده و آن را به یک انتخاب عالی برای هدیه دادن تبدیل کرده است.

 

Untitled--

 

شناخته شده ترین ویژگی‌های ساعت مچی کاسیو چیست؟

اگر بخواهیم امکاناتی که کاسیو در مدل‌های مختلف به کاربران عرضه کرده است را لیست کنیم به بیش از 30 ویژگی متمایز و قابل توجه می‌رسند. دریافت سیگنال GPS، کنترل رادیویی، دوزمانه، ارتباط با گوشی هوشمند، تایمر معکوس، زمان ماهیگری، لرزشگر، مقاومت در برابر ضربه، بانک اطلاعاتی، زمان طلوع و غروب خورشید، نمودار جزر و مد، تنظیم خودکار عقربه‌ها و مقاومت سه گانه بدنه تنها بخشی از قابلیت‌های این ساعت‌های مچی است که در مدل‌های مختلف بسته به کاربری و انتظاری که از آن می‌رود تعبیه شده است.

در اینجا به برخی از این ویژگی‌ها و کارکرد آن‌ها به صورت جداگانه اشاره می‌کنیم:

 

دریافت سیگنال( GPS)

این قابلیت تنها در برخی از مدل‌های ساعت کاسیو وجود دارد که سبب شده ساعت مچی از طریق ماهواره‌های جی پی اس موقعیت دقیق ساعت را ظرف مدت 3 ثانیه در هر کجای دنیا که باشد تشخیص دهد. به این ترتیب ساعت در صورت سرقت به سرعت شناسایی می‌شود یا اگر کاربر به هر دلیل گم شود یا قادر به ارتباط با دیگران نباشد می‌توان او را پیدا کرد و از موقعیت‌های سخت و خطیر نجات داد.

 

ارتباط با گوشی هوشمند ( Mobile link)

این قابلیت پیشرفته که با نصب اپلیکیشن کاسیو فعال می‌شود امکان ارتباط ساعت مچی با تلفن هوشمند شما را فراهم کرده و به صورت همزمان امکان تنظیم اتوماتیک ساعت مچی را به وجود می‌آورد. تنظیم زنگ هشدار با کمک اپلیکیشن و جستجوی گوشی همراه با فشار دکمه روی ساعت که با به صدا در آوردن زنگ تلفن اتفاق می‌افتد هم از قابلیت‌های دیگر این ساعت است. همه ساعت‌های کاسیو این ویژگی را ندارند و اگر می‌خواهید از امکانات آن استفاده کنید باید  هزینه آن را با خرید گوشی‌های خاص کاسیو بپردازید.

 

زمان ماهیگری (Fishing Time)

این قابلیت واقعا عجیب و خاص است، برخی مدل‌های کاسیو زمان مناسب ماهیگری که بیشترین صید را نصیب صیاد می‌کند را در طول ماه  اعلام می‌کنند.  این ساعت 4 نشانگر ماهی دارد که روی صفحه دیده می‌شود و هر چه تعداد ماهی‌های روشن بیشتر باشد شانس ماهیگری موفق افزایش پیدا می‌کند. آیا فکرش را می‌کردید که ساعتتان روزی به شما بگوید که کی می‌توانید ماهی‌های بیشتری را بگیرید؟

 

بانک اطلاعاتی(  Databank)

این ویژگی که واقعا فراتر از انتظار است و کاسیو را به چیزی فراتر از ساعت تبدیل می‌کند تنها در برخی مدل‌های خاص این برند دیده می‌شود. بانک اطلاعاتی به این مفهوم است که کاربر می‌تواند به تعداد معدودی نام، شماره تلفن و آدرس ایمیل را در حافظه ساعت مچی خود ذخیره کند.

 

این 4 قابلیت تنها برخی از ویژگی‌های ساعت کاسیو است که ممکن است عموم مردم از آن مطلع نباشند اما طرفداران ساعت مچی و کسانی که این صنعت را پیگیری می‌کنند از آن اطلاع کامل دارند. جنس بدنه ساعت‌های کاسیو اغلب از استیل ضد زنگ است و در کنار آن ساعت‌های اسپرت خاص با برخی مواد اولیه مقاوم ساخته شدند که در ارتفاعات بالا و زیر دریا هم آسیبی نمی‌بینند. وقتی می‌خواهید یک ساعت کاسیو بخرید حتما در مورد ویژگی‌های آن تحقیق کنید تا بتوانید از دنیای امکانات آن به درستی استفاده کنید و قابلیت‌های آن هدر نرفته بدون استفاده نماند.

منبع:

https://www.casio-intl.com/

https://kazemi-watchgallery.ir/brand-41/g-1/%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88.html

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه