ارسال به دیگران پرینت

روسیه ۳۲۰ سلاح جدید خود را در سوریه آزمایش کرد

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه در جریان عملیات ضدتروریستی در سوریه بیش از ۳۲۰ دستگاه سلاح و تجهیزات نظامی جدید را آزمایش کرده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود ارتش روسیه را پیشرفته ترین ارتش جهان خواند.

روسیه ۳۲۰ سلاح جدید خود را در سوریه آزمایش کرد

ایرنا: سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه در جریان عملیات ضدتروریستی در سوریه بیش از ۳۲۰ دستگاه سلاح و تجهیزات نظامی جدید را آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان شرکت بالگردسازی «روس تورتول» روسیه گفت که ارتش روسیه بیش از ۳۲۰ دستگاه انواع تسلیحات جدید ازجمله بالگردهای روس تور تول را آزمایش کرد و در این بالگردها تغییرات جدی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد که در این بالگرد ها در عملیات ضدتروریستی در سوریه تغییرات جدی صورت گرفت و دست کم، تسلیحات این بالگردها تکامل یافته تر شد.

وزیر دفاع روسیه در مورد توسعه تسلیحات ویژه نصب در بالگردها گفت که برای اینکه بالگردها را ایمن کرد به تسلیحات دوربرد نیاز است تا برد آن بیش از سیستم های پدافند هوایی و سلاح های ضد هوایی دوش پرتاب باشد.

شایگو گفت: امروز ما چنین سلاحی را در اختیار داریم که با کمک عملیات نظامی در سوریه به دست آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ارتش روسیه را پیشرفته ترین ارتش جهان خواند.

نیروهای روسیه که از مهر ماه ۹۴ در عملیات ضدتروریستی در سوریه شرکت کردند در دی ماه ۹۵ به دستور پوتین این کشور را ترک کردند. اکنون تعداد کمی از نظامیان روسی در سوریه حضور دارند.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در دوره عملیات ضدتروریستی در سوریه بیش از ۸۷ هزار تروریست از جمله ۸۳۰ فرماندهان آنها کشته شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی در مورد عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه گفت: در تصمیم گیری در این مورد، به منافع ملی روسیه توجه کردم.

پوتین در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سراسری روسیه۱ خاطرنشان کرد: در گرفتن این گونه تصمیم ها منظورم سفر هوایی نیست بلکه در مورد مشارکت در عملیات ضدتروریستی در سوریه است در وهله اول به علایق یا بیزاری های خود توجه نمی کنم، بلکه منافع ملی روسیه را مد نظر قرار می دهم.

وی افزود: تجربه سالهای اخیر نشان داد که آن تصمیم ها (اجرای عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه) درست بود. ما در آن زمان متوجه شدیم که تهدید تروریستی از سوریه افزایش می یابد زیرا گروه های مسلح غیرقانونی تقریبا همه خاک سوریه را غصب کرده و موقعیت خود را مستحکم کرده بودند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خدایا خودت ظهور کن تورو ناموست .. :(((

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه