ارسال به دیگران پرینت

وزیر بهداشت: هفته گذشته به اندازه کل جمعیت برخی کشورهای منطقه تزریق داشته‌ایم

وزیر بهداشت درباره روند واکسیناسیون کرونا گفت: لطف الهی شامل حال ما شد و تحولی در این حوزه ایجاد شد بطوریکه هفته گذشته هشت میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن یعنی حدود کل جمعیت برخی کشورهای منطقه تزریق داشته‌ایم.

وزیر بهداشت: هفته گذشته به اندازه کل جمعیت برخی کشورهای منطقه تزریق داشته‌ایم

وزیر بهداشت درباره روند واکسیناسیون کرونا گفت: لطف الهی شامل حال ما شد و تحولی در این حوزه ایجاد شد بطوریکه هفته گذشته هشت میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن یعنی حدود کل جمعیت برخی کشورهای منطقه تزریق داشته‌ایم.

درمان و آموزش پزشکی «وبدا»، بهرام عین اللهی در نشستی با سید علیرضا مرندی رییس و اعضای فرهنگستان علوم پزشکی و معاونان وزیر بهداشت، ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، گفت: مردم مثل گذشته به ما کمک کردند و رکورد جهانی تزریق واکسن در کشور شکسته شد. این امر دوباره به ما ثابت کرد که هر اقدامی در مملکت مردمی شود موفق خواهد بود؛ درحوزه بهداشت هم اگر مردم به صحنه بیایند، توفیق خواهیم داشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۵۶ میلیون دُز واکسن تزریق شده است و این درحالی است که تا تیرماه پنج میلیون واکسن تزریق شده بود.

عین اللهی تصریح کرد: گرچه در این روزها افتخارات خوبی در واکسیناسیون جامعه دست یافته‌ایم اما دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان باید رعایت شوند.

وی با اظهار تاسف از بی توجهی به حوزه بهداشت در کشور افزود: در ۱۴ سفری که در این مدت کوتاه به استان‌ها داشتم به خانه‌های بهداشت مراجعه کردم؛ تقریبا اکثر خانه‌های بهداشت از شبکه خارج شده‌اند که این مشکلات را باید رفع کنیم. رسیدگی به موضوعاتی همچون نظام ارجاع، پزشک خانواده و پرونده الکترونیک از جمله برنامه‌های ما هستند که آنها را اجرایی می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موضوع آموزش و صدمات جدی که به این حوزه وارد شده است، اشاره کرد و اظهار کرد: در ارتقا باید به موضوع آموزش اهمیت دهیم کما اینکه براساس فرمایش مقام معظم رهبری استاد باید دانشجوپرور شود.

در این نشست سید علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه مردم به دولت آقای رییسی دل بسته‌اند و ما هم برای موفقیت این دولت دعا می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد، روزی برسد که مسوولان وزارت بهداشت به جای درمان به بهداشت توجه ویژه‌تری داشته باشند.

مرندی خاطرنشان کرد: اگر گذشتگان بیش از این در حوزه بهداشت فعالیت می‌کردند شاید امروز شاهد این تعداد مرگ و میر مبتلایان به کرونا نبودیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگستان علوم پزشکی آمادگی دارد در زمینه های مختلف با وزارت بهداشت همفکری داشته باشد، درخصوص سیاست های کلی سلامت، افزود: گرچه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ این سیاست‌ها را ابلاغ فرمودند اما تاکنون این سیاست‌ها اجرایی نشده است. امیدواریم با پیگیری‌های وزیر بهداشت به این سیاست‌ها عمل شود زیرا درصورت تحقق این موضوع، دیگر موضوعی باقی نخواهد ماند.

مرندی بر سیاست نخبه پروری وزارت بهداشت هم تاکید کرد و خواستار سند اسلامی شدن دانشگاه ها شد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت معنوی بسیار مورد توجه رهبر انقلاب است، گفت: سال ۹۲ گروه سلامت معنوی در فرهنگستان تشکیل شد، سازمان جهانی بهداشت سال‌هاست که این موضوع را تصویب کرده و سلامت معنوی یکی از ابعاد سلامت باشد.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی ابراز امیدواری کرد: نشریه فرهنگ و ارتقای سلامت هرچه سریع تر به عنوان یک مجله پژوهشی و علمی در وزارتخانه تصویب شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه