ارسال به دیگران پرینت

کرونا | واکسن کرونا | کرونا دلتا | واکسیناسیون | سرما خوردگی | واکسن دانش آموزان

دانش‌آموزان با بیماری‌های زمینه‌ای در اولویت واکسیناسیون قرار می‌گیرند

سرپرست آموزش و پرورش گفت: تمهیداتی برای واکسیناسیون دانش آموزان علیه کرونا صورت گرفته است. در این برنامه دانش آموزان پرخطر و دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای در اولویت واکسیناسیون قرار دارند.

دانش‌آموزان با بیماری‌های زمینه‌ای در اولویت واکسیناسیون قرار می‌گیرند

 علیرضا کاظمی امروز در حاشیه سومین اجلاسیه کنگره سیزدهم اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در جمع خبرنگاران افزود: مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته است و امیدوارم زودتر شرایط واکسیناسیون فراهم شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آغاز سال تحصیلی از ابتدای مهر و بازگشایی مدارس به تدریج انجام می شود.

کاظمی اظهار داشت: مکاتبه ای در حال انجام است مبنی بر اینکه تا یکی دو ماه آینده واکسیناسیون دانش آموزان پرخطر انجام شود.

وی درباره واکسیناسیون معلمان نیز اظهار داشت: دز اول واکسیناسیون معلمان تا ٩٠ درصد انجام شده است و دز دوم هم تا ۶٠ درصد معلمان تا پایان شهریور محقق می شود.

کاظمی درباره آمار بازماندگان از تحصیل برای سال تحصیلی جدید گفت: بر اساس سنجش سلامت نوآموزان، بیش از ۹۰ درصد پایه اول ثبت نام شده اند و احتمالا این تعداد افزایش هم می یابد. 

وی توضیح داد: به طور میانگین ٩۴ درصد در دوره ابتدایی ثبت نام کرده اند همچنین بیش از ٩٠ درصد هم در همه پایه ها نام نویسی داشته اند.

کاظمی خاطرنشان کرد: آمار بازماندگان از تحصیل سال گذشته ٢١٠ هزار نفر بود که از این تعداد، ۴٠ هزار دانش آموز شناسایی و جذب شدند. جذب بازماندگان از تحصیل به عنوان یکی از دغدغه های ما همچنان پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: بازگشایی مدارس در ١٧ برنامه تعریف شده است. همچنین در کنار شبکه شاد، ساماندهی نیروی انسانی، مدرسه تلویزیونی و تدوین الگوی بازگشایی در دستور کار است که تکلیف مدیران مدرسه را درباره نحوه حضور مشخص می کند و طی یکی دو روز آینده ابلاغ می شود. به طور کلی شروع سال تحصیلی با همکاری دستگاه های مختلف خواهد بود. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره اختلالات سامانه سیدا گفت: این سامانه پروژه ای بسیار عظیم است و وقتی ٩٠ درصد دانش آموزان ثبت نام کرده‌اند یعنی اختلالات این سامانه رفع شده است. بخشی از مشکلات را تایید می کنم اما بخش اعظم آن رفع شده است.

وی همچنین درباره مشکل کمبود معلم یادآور شد: حدود ٣٠ سالی می شود که این کمبود وجود دارد اما به واسطه نیروهای در آستانه بازنشستگی، حق التدریس و... این مشکل نیز حل می‌شود.

کاظمی عنوان کرد: حدود ۱۰۹ هزار کمبود معلم وجود دارد که با حضور نومعلمان از دانشگاه فرهنگیان و روش های یادشده برطرف می شود.

وی درباره مدت زمان کلاس‌ها در شبکه شاد هم اعلام کرد که الگویی برای ساعت تدریس در نظر گرفتیم که در چند روز آینده اطلاع رسانی می شود.

سرپرست آموزش و پرورش درباره پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی بیان کرد: یکی از مهم ترین کارها پیگیری مطالبات فرهنگیان در بخش‌های مختلف است و هر زمان که کار به نتیجه برسد، پرداخت برای معلمان انجام می شود.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه