ارسال به دیگران پرینت

نحوه برگزاری کلاسهای ترکیبی دانش آموزان

تصمیم جدید آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده +جزئیات

آموزش ترکیبی یا برگزاری کلاسهای آموزشی خلوت راهبرد جدید آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده خواهد بود. این خبری است که سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.

تصمیم جدید آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده +جزئیات

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد قرار شده است کلاسهای درس مدارس از مهرماه به صورت ترکیبی برگزار شود.

علیرضا کاظمی در گفتگو با صدا و سیما اعلام کرد: سیاست و راهبرد ما بازگشایی تدریجی، کم دغدغه و آرام مدارس است و این راهبرد در دستور کار قرار دارد. در فضاهای مختلف آموزش و پرورش با رعایت شیوه نامه ها به سمت آموزش ترکیبی که تلفیقی از کلاسهای حضوری و فضای مجازی است می رویم.

کاظمی درباره اپلیکیشن و سامانه آموزش مجازی شاد هم گفت: شاد هم توسعه و مدیریت یک پارچه ای که دارد، بهترین بستر آموزش فضای مجازی است که می توان با کیفیت بخشی به آموزش این مسیر را طی کرد.

سرپرست شلوغترین وزارتخانه کشور در ادامه درباره نحوه برگزاری کلاسهای ترکیبی دانش آموزان بیان کرد: با ستاد ملی مقابله با کرونا توافق کرده ایم استانداردهایی را برای برگزاری حضوری کلاسها مشخص کنند. مثلا اگر اعلام کنند در کلاسهای 15 نفره فاصله های اجتماعی رعایت می شود، ما کلاسها را حضوری می کنیم. استانداردهایی که توافق می شود، طبیعتا رعایت خواهد شد و جاهایی که رعایت این استانداردها مقدور نباشد کلاسها را مجازی برگزار می کنیم.

 صبح امروز رییس جمهور در جلسه هیات دولت درباره سال تحصیلی جدید سخن گفته بود. رئیسی در بخشی از سخنان خود درباره آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: جلوگیری از تداوم عقب‌ماندگی آموزشی مساله بسیار مهمی است و باید پس از تمهید مقدمات لازم از جمله تدابیر بهداشتی و اقناع خانواده‌ها، تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ و اجرا شود.

گفتنی است تعداد زیادی از اولیای دانش آموزان می گویند به دلیل ترس از شیوع کرونا و مخاطرات جانی ناشی از آن، ترجیح می دهند تا زمانی که واکسیناسیون عمومی به سرانجام قابل اتکایی نرسیده، آموزش دانش آموزان به صورت غیرحضوری و مجازی باشد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه