ارسال به دیگران پرینت

زندان | جهاد اسلامی | زندانی فراری

دو تن از شش زندانی فراری فلسطینی دستگیر شدند

پلیس اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که دوتن از شش زندانی فلسطینی که از زندان فوق امنیتی جلبوع فرار کرده بودند، را در شهر ناصریه در شمال این کشور بازداشت کرده است.

دو تن از شش زندانی فراری فلسطینی  دستگیر شدند

عملیات گسترده پلیس اسرائیل برای بازداشت چهار زندانی دیگر در شمال این کشور و در شهر عرب نشین ناصریه و کرانه باختری رود اردن ادامه دارد.

شش زندانی فلسطینی شامگاه یکشنبه با حفر تونلی از زندان جلبوع، یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های اسرائیل، در شمال این کشور گریختند

رویترز می‌گوید پنج نفر از این شش زندان عضو گروه جهاد اسلامی هستند و نفر ششم نیز عضو فتح شاخه اصلی سازمان آزادیبخش فلسطین است.

پلیس اسرائیل گفته دو زندانی فراری که دستگیری شدند عضو گروه جهاد اسلامی هستند.

طبق این گزارش، اهالی ناصریه این دو نفر را به پلیس لو دادند. گفته می‌شود این دو زندانی فراری از این شهروندان ناصریه غذا خواسته بودند.

پلیس می‌گوید٬ این دو زندانی فراری به هنگام بازداشت مقاومت نکردند.

ساعاتی پس از بازداشت این دو زندانی فراری، ارتش اسرائیل اعلام کرد که از نوار غزه یک راکت به سمت اسرائیل شلیک شد که توسط پدافند رهگیری و منهدم شد. طبق این گزارش این راکت خسارتی برجای نگذاشته است.

در همین حال، گروه‌های فلسطینی هشدار دادند که بازداشت این دو زندانی فراری برای اسرائیل پیامدهایی خواهد داشت.

به دنبال فرار این شش زندانی، تظاهرات‌هایی در حمایت از آنها در بیت المقدس شرقی و کرانه باختری برگزار شد.

رویترز می‌گوید،ذکریا زبیدی٬ فرمانده سابق گردان‌های «شهدا الاقصی»، شاخه نظامی وابسته به جنبش فتح از جمله زندانیان فراری است که هنوز بازداشت نشده است.

ذکریا زبیدی دو دهه پیش به دلیل عملیات متعدد در «انتفاضه الاقصی» به حبس طویل‌المدت محکوم شد.

سال ۲۰۱۱ و در جریان معامله اسرائیل و حماس برای آزادی گیلعاد شالیت، سرباز اسرائیلی که پنج سال و نیم در اسارت حماس بود، زکریا زبیدی آزاد شد ولی چند ماه بعد در پاییز سال ۲۰۱۲ او دوباره بازداشت شد و برای مدتی در زندان به سر برد.

سومین بازداشت آقای زبیدی مربوط به دو پرونده تیراندازی به اتوبوس اسرائیلی‌ها در کرانه باختری بود که منجر به صدور رای حکم حبس ابد برای او شد.

زکریا زبیدی اکنون ۴۵ سال دارد. پدر او نیز برای مدتی در زندان دولت اسرائیل بود و مادر و برادر او در حمله ارتش اسرائیل به اردوگاه جنین در انتفاضه دوم کشته شدند.

بر اساس آخرین آمار منتشره در رسانه‌های اسرائیل، حدود ۵ هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند که نسبت به سال‌های گذشته قابل توجهی دارد.

 

منبع : رادیو فردا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه