ارسال به دیگران پرینت

اذعان وزیر صهیونیست: برنامه فرار از زندان جلبوع دقیق بود

همزمان با اذعان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به دقیق بودن برنامه اسرای فلسطینی برای گریز از زندان فوق‌امنیتی این رژیم، سران دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان با تل‌آویو تماس گرفته تا درباره آنها گزارش بدهند.

اذعان وزیر صهیونیست: برنامه فرار از زندان جلبوع دقیق بود

بعد از فروریختن هیمنه پوشالی سپر امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان به اصطلاح «فوق امنیتی» در شمال فلسطین اشغالی، صهیونیست‌ها به بهانه‌تراشی برای این خلأ امنیتی روی آوردند.

«عمر بار-لِو» وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر امروز (دوشنبه) با اذعان به کار مهمی که اسرای فلسطینی انجام دادند، گفت: «برنامه‌ریزی زندانی‌ها برای فراز از زندان جلبوع، دقیق بود و ما احتمال می‌دهیم که آنها از بیرون هم کمک دریافت کرده باشند».

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از «آوی بیتون» فرمانده جوخه عملیاتی پلیس این رژیم گزارش داد: «بعد از فرار شش زندانی از جلبوع، سطح هشدار امنیتی در [سراسر فلسطین اشغالی] را افزایش دادیم و ما این احتمال را که ممکن است حملاتی انجام دهند، رد نمی‌کنیم».

به نوشته دیگر رسانه‌های اسرائیلی، منابع امنیتی این رژیم نیز احتمال می‌دهند اسرای فلسطینی فراری هم‌اکنون در محدوده کرانه باختری حضور داشته باشند و این بدان معنی است که آنها با پای پیاده و در عرض چند ساعت از شمال فلسطین اشغالی، خود را به حوزه استحفاظی تشکیلات خودگردان رسانده‌اند.

خبرنگار وبگاه عبری‌زبان «واللا نیوز» نیز در انتقاد از خلأ امنیتی زندان جلبوع نوشت: «شش زندانی توانستند مهارت گریز را به سطح عالی برسانند، زیرا ساعت‌ها طول کشید تا مسئولان زندان متوجه شوند که آنها از طریق تونل فرار کرده‌اند!».

با این حال حضور اسرای فلسطینی در کرانه باختری به‌معنای امن بودن جای آنها نیست زیرا یک عضو ارشد در سازمان «شاباک» به شبکه ۷ تلویزیون این رژیم گفت که سران عالی‌رتبه دستگاه امنیتی تشکیلات با آنها تماس گرفته تا اطلاعاتی را درباره شش اسیر فلسطینی به آنها بدهند.

همزمان تصاویری از حضور گسترده نظامیان صهیونیست به همراه سگ‌های ردیاب در منطقه اطراف زندان جلبوع منتشر شده که به‌دنبال اسرای فلسطینی هستند که به گفته خود صهیونیست‌ها احتمالا اکنون در کرانه باختری حضور دارند.

پیش از این نیز یک منبع اردنی در گفت‌وگو با این نشریه خبر داد، تل‌آویو با امان تماس گرفته و به دولت این کشور خبر داده قصد دارد به‌دلیل نگرانی از احتمال فرار اسرای فلسطینی به اردن، حضور نظامیان صهیونیست در مرز را تقویت کند. 

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه