ارسال به دیگران پرینت

افراد دموی مزاج چه ویژگی‌هایی دارند؟

دموی‌ها صورت‌ سرخ و سفید دارند. این افراد، سنگینی سر دارند، دانه‌های قرمز در بدن آنها دیده می‌شود و کش و قوسی هستند. خواب را دوست دارند و سطح آی کیوی پایین‌تر دارند، اما جهت رسیدن به خواسته‌های خود، تلاش می‌کنند.

افراد دموی مزاج چه ویژگی‌هایی دارند؟

ویژگی‌های فرد دموی مزاج را بدانید.

دکتر علیرضا ابوالفضلی، پزشک طب سنتی، اظهار داشت: طبع، یک خصیصه اخلاقی و رفتاری در حوزه پزشکی و در قالب فیزیولوژی است؛ یعنی از لحاظ فیزیولوژی، خصایصی داریم که ناشی از فرایند داخل بدن است. طبع، گرم و خشک مزاج صفرایی، سرد و خشک مزاج سودا، سرد و‌تر مزاج بلغم و گرم و‌تر مزاج دم، دارد.

او افزود: به صورت خاص، هر کس دارای یک طبع و مزاج است که غلبه آن ممکن است در جریاناتی مانند اصلاح رژیم غذایی یا اقلیم زندگی ما یا افزایش سن، دستخوش تغییرات شود، غلبه مزاج دیگر پیش آید و حتی مزاج غالب ممکن است که تغییر کند.

پزشک طب سنتی، گفت: یکی از راه‌های اصلاح عادت‌های غلط و نامتناسب با مزاج‌ها این است که هر کس خودش بداند مزاج و طبع او چیست و این شناخت، بسیار مهم است. هر کس به سلامتی خود اهمیت می‌دهد، باید این اطلاعات را بداند که جهت آموختن آن‌ها می‌توان به پزشکان این عرصه یا اطلاعات موجود در فضای مجازی، مراجعه کرد.

دکتر ابوالفضلی درباره میوه‌ها و محصولاتی که در هر شهر و منطقه پرورش می‌یابند، توضیح داد: شهر‌های جنوبی، دارای گرما و رطوبت هستند و بیشتر در این شهر‌ها خرما کشت و استفاده می‌شود که طبع گرم دارد. دلیل آن نیز این است که خرما رطوبت را جذب می‌کند و جهت استفاده در مناطق مرطوب، بسیار مناسب است.

او ادامه داد: طبع‌ها به مقاطع سنی مختلف تقسیم می‌شوند، همه بچه‌ها تا قبل از سن تکلیف، اغلب دموی هستند تا فراگیری آنها بهتر باشد. این را خداوند به‌صورت کاملا حساب شده، در وجود انسان‌ها نهادینه کرده است. تا اواسط جوانی، طبع تغییر می‌کند و بر اساس ژنتیک خانواده، طبع پایه هر فرد تعیین می‌شود. وقتی افراد به سن پیری می‌رسند، اغلب بلغمی هستند که باید بسیار مراقب رژیم غذایی خود باشند.

متخصص طب سنتی، اظهار داشت: نسبت به تشخیص طبع اصلی، باید دقت داشته باشیم و مراقب غلبه‌ها باشیم؛ به‌عنوان مثال، در صفراوی‌ها غلبه بلغم بسیار زیاد است.

دکتر ابوالفضلی، افزود: زمانی‌که گلبول‌های سفید، کم‌کار هستند، ویروس در بدن جای می‌گیرد و به لحاظ روحی نیز اگر فرد روحیه ضعیفی داشته باشد، ویروس از پس آن بر می‌آید. ویژگی کرونا این بود که مردم جهان را به تأمل واداشت که مرگ خیلی به ما نزدیک است و باید مراقب خودمان و عزیزانمان باشیم.

متخصص طب سنتی، درباره ویژگی افراد با مزاج دموی، گفت: دموی‌ها صورت‌ سرخ و سفید دارند. این افراد، سنگینی سر دارند، دانه‌های قرمز در بدن آنها دیده می‌شود و کش و قوسی هستند. خواب را دوست دارند و سطح آی کیوی پایین‌تر دارند، اما جهت رسیدن به خواسته‌های خود، تلاش می‌کنند.

او ادامه داد: این افراد، نه چاق هستند، نه لاغر و جزو آن دسته‌ای هستند که هر چه بخورند، چاق نمی‌شوند؛ مگر این‌که استعداد داشته باشند یا مزاج دیگری بر آنها غالب باشد. دیر عصبانی می‌شوند و به‌طور کامل، برون‌گرا هستند. اضطراب دارند، دارای زبان قرمز رنگ هستند، چرت می‌زنند و خمیازه می‌کشند.

متخصص طب سنتی، یادآور شد: بزاق این افراد، صبح ناشتا شیرین است، خلط پشت حلق دارند. به جهت این‌که دچار غلبه نشوند، باید گرم بودن بدن خود را تأمین و لبنیات را کمتر استفاده کنند. بسیاری از افرادی که دچار ام اس می‌شوند، از دموی‌ها هستند که در رژیم غذایی، مراقب سردی و گرمی‌ها نبوده‌اند!

به گفته دکتر ابوالفضلی، افراد دموی مزاج، پر خون هستند و باید هر فصل، حجامت کنند تا خون مازاد بدن آنها تخلیه شود! حس مدیریت نیز در آنها زیاد است!

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      حتما یکی از مواردش مسول بودن در دولت وکشور است

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه