ارسال به دیگران پرینت

عواملی که باعث احساس جوانی در شما می کند !

نحوه کار کردن، خوابیدن، گذران اوقات فراغت و حتی فکر کردن درباره پیری همه در سن ما نقش دارد.

 عواملی که باعث احساس جوانی در شما می کند !

در اینجا، نکاتی برای کمک به شما در ظاهر و احساس جوانی بیشتر آمده است.

عواملی که باعث احساس جوانی در شما می کند

منظم باشید

  افرادی که زندگی منظمی دارند، بیشتر از انواع کم‌دقت زندگی می‌کنند، شاید به این دلیل که به سلامتی خود بهتر نگاه می‌کنند و از رفتارهای پرخطر جلوگیری می‌کنند.

عواملی که باعث احساس جوانی در شما می کند !

تا جایی که امکان دارد خرید بروید

یک مطالعه 10 ساله در مورد 2000 نفر از افراد بالای 65 سال که به طور منظم خرید می‌کردند نشان داد، مردانی که روزانه خرید می‌کردند 28 درصد کمتر از کسانی که کمتر خرید می‌کردند خطر مرگ زودرس داشتند.

 در میان زنان، کاهش خطر 23 درصد بود. تماس اجتماعی، آمادگی جسمانی بهتر و چابکی ذهنی بیشتر از عوامل اصلی هستند.

ادویه کاری بخورید

ادویه کاری ممکن است توانایی‌های ذهنی را تقویت کند. مطالعه‌ای رژیم غذایی بیش از 1000 روستایی هندی 60 تا 93 ساله را بررسی کرد و دریافت کسانی که حتی فقط دو بار در سال کاری می‌خورند در آزمون‌های عملکرد شناختی نمره بهتری دارند.

با هم آواز بخوانید

مطالعه‌ای بر روی 68 بزرگسال مسن نشان داد که کسانی که به گروه کر وارد می‌شوند از سلامت بیشتری برخوردار هستند، از دارو کمتری استفاده می‌کنند و تنها نیستند. می‌تواند تا حدی به دلیل تاثیری باشد که آواز بر تنفس دارد، اما ممکن است مزایای احساسی آواز در یک جمعیت به همان اندازه مهم باشد.

جستجو در وب

برای فعال نگه داشتن مغز خود در اینترنت جستجو کنید. در یک مطالعه، روی افراد 55 تا 76 ساله که یک سری جستجو در وب را انجام داده‌اند،نشان داده شد که همگی افزایش فعالیت در مناطقی از مغز را داشتند که زبان، خواندن، حافظه و توانایی بینایی را کنترل می‌کند.

با نوه‌ها بازی کنید

مطالعه خانواده‌ها در شرق لندن مزایای بیشماری از این نوع تعامل را برای نسل‌های مسن و جوان نشان داد، از جمله فرصتی برای انتقال ارزش‌ها و سنت‌های خانوادگی و آموزش مهارت‌های عملی است.

جوان بازنشسته نشوید

محققان پروژه طول عمر دریافتند که بسیاری از افراد حرفه‌ای با عمر طولانی و موفق پس از سن بازنشستگی (حداقل به صورت نیمه‌وقت) به خوبی کار می‌کنند.

 سخت کار کردن می‌تواند باعث ایجاد فشارهای ناسالم در بدن شود. اما این تحقیق نشان می‌دهد که موفقیت، حتی در یک شغل، می‌تواند باعث بهبود رفاه شود.

 بنابراین اگر از سلامتی خوبی برخوردار هستید، ممکن است نخواهید به طور کامل کار را رها کنید.

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه