ارسال به دیگران پرینت

کماندوهای پاکستانی در نبردهای امشب پنجشیر

مداخله ارتش پاکستان در جنگ علیه مقاومت پنجشیر

نبردهای شدید و سنگینی در ولایت پنجشیر در جریان است. نیروهای احمد مسعود مدعی شده‌اند که ارتش پاکستان با استفاده از پهباد به کمک نیروهای طالبان آمده است.

مداخله ارتش پاکستان در جنگ علیه مقاومت پنجشیر

 نبرد شدید و سنگینی در ولایت پنجشیر در جریان است. در حالی که صبح دیروز خبر از محاصره نیروهای طالبان در بخش‌هایی از این ولایت می‌رسید، از شامگاه دیروز پنجشیر به صحنه یک نبرد همه جانبه مبدل شده است.

ساعاتی قبل خبر رسید که فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر به شهادت رسیده است. بنا بر برخی گزارش‌ها او در اتومبیل احمد مسعود و بر اثر یک حمله پهبادی به شهادت رسیده است. فهیم دشتی روزنامه نگار و خواهر زاده دکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای ملی مصالحه افغانستان و از یاران احمد شاه مسعود بود.

 

نکته بسیار مهم در مورد نبردهایی که در جریان است، ادعای نیروهای احمد مسعود در مورد مداخله ارتش پاکستان در این نبردهاست. بنا بر گزارش‌ها پهبادهای پاکستانی اقدام به حمله به مواضع نیروهای جبهه ملی مقاومت افغانستان می‌نمایند و همین امر وضعیت جنگ را در این ولایت بسیار پیچیده کرده است.

بنا بر گزارش‌ها ژنرال فیض حمید رئیس ISI (اطلاعات ارتش پاکستان) در کابل به سر می‌برد. برخی منابع حتی از مداخله کماندوهای پاکستانی در نبردهای امشب پنجشیر حکایت دارد.

علاوه بر فهیم دشتی خبرهایی از شهادت برخی دیگر از فرماندهان مقاومت منتشر شده است.

مریم مسعود دختر احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان در توییتی نوشته است: «مقاومت ادامه دارد. شهدا وظایف خود را انجام دادند و بهترین سرانجامی را داشتند که می توان آرزو کرد. اما ما هنوز وظایفی برای انجام دادن داریم.»

جبهه ملی مقاومت افغانستان دقایقی پیش خبر داد که مولوی فصیح الدین فرمانده برجسته طالبان و ۱۳ محافظش توسط نیروی مقاومت در پیشغور پنجشیر کشته شده‌اند.

 

کانال مقاومت پنجشیر، نزدیک به احمد مسعود مدعی شد: ژنرال پاکستانی اکمل شریف بوگاری در درگیری های امشب کشته شده است. هنوز منبع مستقلی این خبر را تایید نکرده است.

️در پی خطر عظیمی که مردم مسلمان پنجشیر را تهدید می‌کند مولوی حبیب الله حسام، رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان علیه طالبان حکم جهاد صادر کرد.

دفتر «امر الله صالح» معاون رئیس جمهور سابق افغانستان به پایگاه خبری الشرق خبر داد که «احمد مسعود» فرمانده جبهه مدافعان پنجشیر در جایی امن در داخل پنجشیر قرار دارد.

بر اساس ادعای این پایگاه خبری، طالبان سیطره بر مرکز ولایت پنجشیر را کامل کرده و امرالله صالح نیز به تاجیکستان گریخته است.

به نظر وضعیت نبردها در پنجشیر بسیار حساس و شکننده است و نیروهای جبهه ملی مقاومت افغانستان شب بسیار سختی را سپری می‌نمایند.

دره پنجشیر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و نیز مهارت نیروهای محلی آن در نبردهای چریکی همواره به شکل یک دژ تسخیر ناپذیر مقاومت کرده است و نه ارتش سرخ شوروی و نه طالبان هیچ گاه بر آن مسلط نشدند.

 

منبع : برترین ها
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      دیده گاه خود را خلاصه کنم عامل بد بختی کشور اگر از دست همسایه ها است بجایش معادن های زیر زمینی دگه طرف یگانه عامل بحران کشور از دست رهبرانی است که خون ملت را نوشیدن و به خود خانه و کاشه ساختن و غلام همسایه ها شدند ......

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه