ارسال به دیگران پرینت

افغانستان صحنه جنگ‌های داخلی و ادامه‌دار

خلع سلاح محافظان عبدالله عبدالله

یک منبع به ایندیپندنت گفت که طالبان پس از ورود به کابل، تمام محافظان دولتی عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، را خلع سلاح کرده‌اند اما به عبدالله اطمینان داده‌اند که جانش در خطر نیست و جنگجویان آنان (طالبان) در بیرون از خانه‌اش در محله کارته پروان مراقب جان او هستند.

 خلع سلاح محافظان عبدالله عبدالله

این منبع افزوده است که عبدالله اکنون چند محافظ شخصی دارد که از او در داخل خانه‌ محافظت می‌کنند.

پس از خارج شدن سربازان خارجی از افغانستان و شدت یافتن یافتن جنگ طالبان و نظامیان افغان، طالبان پیشروی‌های چشمگیری داشتند و شماری از استان‌ها را بدون یک شلیک یک حتی گلوله در اختیار گرفتند و قصد کابل کردند. با سقوط بیشتر استان‌ها به دست طالبان و پیشروی این گروه به سوی کابل، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور متواری افغانستان که بارها از ایستادگی در برابر طالبان و لزوم ماندن تا دم مرگ در این کشور سخن گفته بود، هم‌زمان با به گوش رسیدن زمزمه‌های رسیدن طالبان به دروازه‌های کابل، بدون نظرخواهی و دور از چشم مردم افغانستان کشور خود را ترک کرد و این کار او باعث شد تا شیرازه نظام از هم بپاشد و طالبان به قدرت برسد.

پس از فرار اشرف غنی از افغانستان، بجز عبدالله عبدالله و حامد کرزای، رئیس‌جمهور پیشین این کشور، سایر مقام‌های نظامی و سیاسی افغان هم که لاف مقاومت می‌زدند، یک‌ به‌ یک گریختند.

اکنون عبدالله عبدالله در کابل به سر می‌برد و تاکنون چندین بار با شماری از رهبران امارت اسلامی طالبان دیدار داشته است و گفته می‌شود که آنان در این دیدارها برای ایجاد یک حکومت همه‌شمول رایزنی و تلاش می‌کنند.

 طالبان کنترل ۳۳ استان افغانستان بجز پنجشیر را که در آنجا احمد مسعود و امرالله صالح، از مقاومت در برابر آنان سخن می‌رانند، در دست دارد.

در حال حاضر خبرها و گزارش‌ها از داخل و خارج افغانستان حکایت از آن دارد که چنانچه طالبان به ایجاد حکومتی که همه‌شمول و مورد پذیرش همه افغان‌ها نباشد، اقدام‌ کنند، افغانستان بار دیگر به صحنه جنگ‌های داخلی و ادامه‌داری تبدیل خواهد شد که هیچ برنده‌ای نخواهد داشت و حاصل آن نیز جز ویرانی این سرزمین و کشتن شدن مردم این کشور نخواهد بود.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه