ارسال به دیگران پرینت

جهش‌های جدید ویروس | ویروس‌ها برای تداوم حیات جهش می‌کنند

کلید موفقیت برای حفظ سلامتی و پیروزی بر کرونا

محقق حوزه سلامت گفت:کلید موفقیت برای حفظ سلامتی و پیروزی بر کرونا، حفظ آرامش است؛ مردم در کنار رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، باید آرامش خود را حفظ کنند و وقتی همه نکات را رعایت کرده‌اند، استرس به خود راه ندهند.


کلید موفقیت برای حفظ سلامتی و پیروزی بر کرونا

حسام‌الدین خضری، محقق حوزه سلامت در برنامه صبحگاهی «صبح پارسی شبکه جام جم»، گفت:کلید موفقیت برای حفظ سلامتی و پیروزی بر کرونا، حفظ آرامش است؛ مردم در کنار رعایت دستور العمل‌های بهداشتی باید آرامش خود را حفظ کنند و وقتی همه نکات را رعایت کرده‌اند و یا در معرض خطر نبوده‌اند، استرس به خود راه ندهند.

وی بیان کرد: بخش عمده ترس نشات گرفته از ابهام است اما اگر اطلاعات درستی داشته باشیم نمی‌ترسیم. همه ما می‌دانیم که در حال حاضر تنها راهکار برای مقابله با کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که به ما کمک می‌کند کرونا نگیریم؛ پس ضمن رعایت نکات بهداشتی نباید ابهامی داشته باشیم تا بترسیم. تعداد افراد در کشور که کرونا نگرفته‌اند بیشتر از کسانی هستند که به این ویروس مبتلا شده‌اند.

محقق حوزه سلامت تصریح کرد: زمانی که پیک‌های کرونا در کشور اتفاق می‌افتد در خانه ماندن توصیه می‌شود که در اوج پیک اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛چون آنقدر تعداد مبتلایان در پیک زیاد است که هرجا حضور یابیم ممکن است با تعداد زیادی مبتلا برخورد کنیم.

خضری یادآور شد:‌در زمان پیک رعایت نکردن حتی دو دقیقه دستورالعمل‌ها ممکن است باعث ابتلا شود؛ پس بهتر است رعایت دستور العمل‌های بهداشتی را وظیفه خود بدانیم و جانمان را نجات دهیم.

وی توصیه کرد: برای اینکه بعد از ابتلا به کرونا حال افراد بهتر شود حضور در یک طبیعت دنج با فاصله از دیگران و استنشاق هوای آزاد می‌تواند مفید باشد.

این محقق حوزه سلامت متذکر شد: اعلام کردن نام واریانت‌ها و اطلاعات آماری دقیق از آن‌ها هیچ کمکی به کنترل آن نمی‌کند؛ بنابراین دلیلی ندارد حرف‌های تخصصی درباره جهش‌های جدید ویروس را در اختیار مردم قرار دهند. اگر مدام خبر بدهیم فقط به افراد استرس می‌دهیم، اعلام کردن اطلاعات کاری ندارد؛ کنترل آن مهم است.

خضری ادامه داد:ویروس‌ها برای تداوم حیات جهش می‌کنند اما یک ویروس هرچه جهش کند ضعیف می‌شود؛ این به این معنا نیست که کرونا دارد تمام می‌شود اما وقتی می‌بینیم تعداد مبتلایان زیاد می‌شود اما فوتی‌ها به نسبت آن کمتر از قبل است نباید با اطلاعات دادن به مردم استرس را زیاد کنیم.

وی اظهار داشت: واکسنی که تزریق می‌شود یک بیماری و حریف تمرینی است. اگر کرونا داشته باشیم و واکسن بزنیم بدن با دو بیماری باید بجنگد که ممکن است توان دفاعی خود را بر روی مقابله با واکسن بگذارد و برای مقابله با ویروس اصلی ضعیف تر عمل کند.

این محقق حوزه سلامت تصریح کرد: در نتیجه فرد به درجه‌های خطرناک ویروس کرونا مبتلا شود؛به همین دلیل نباید هنگام ابتلا به بیماری این واکسن را دریافت کرد اما اگر فرد از چهار روز قبل علائم خاصی نداشته باشد نیاز به دادن تست نیست و می‌تواند واکسن تزریق کند.

خضری افزود: برخی می‌گویند اگر واکسن بزنیم تا دو سال دیگر همه می‌میریم اما طول عمر موادی که از طریق تزریق وارد بدن ما می‌شود به اندازه دو سه سال ماندگار نیست که چنین فرضیه‌ای قابل بررسی باشد.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه